مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حاج عبدالحسین آقایی

   قسمتی از وصیت نامه سردار

      شهید حاج عبدالحسین آقایی

شکر خداوند را که سعادتی نصیبم نمود که در آرزوی وصل محبوب خویش سر از پا نشناخته  ، اهل و دیار را پشت سر نهاده و راهی جبهه آن معبد بزرگ ، آن مکان مقدس که در آن رنگ و بوی دنیوی نیست و هر آن چه هست معنویت است و عشق ، بشتابم . این چه سرو سودایی در وجود انسان است که تابع ظواهر فریبنده این دنیای فانی خواهد شد و هماندم که احساس رفتن از این مکان به آخرت را می کند شروع به ندامت می کند .

حال نمیدانم که این مهمان پر ازغم و درد که تحفه ای جز توبه و ندامت و شرمندگی از ارتکاب گناه را ندارد پذیرا خواهد بود . بارالها پس از کوتاهی ورزیدن و اسراف بر نفس خود ، عذر خواه و پشیمان و شکسته خاطر و اقرارکننده و توبه کننده به در گاهت آمدم و از آن چه از من سر زده است پناهگاهی نمی بینم . خداوندا پس عذرم را بپذیر و به شدت پریشانیم رحمت فرست . حال که احساس می کنم تا چند روز دیگه دنیا نخواهم بود و از پدر و مادرم طلب بخشش و مغفرت دارم و التماس دعا دارم .

صبح 18/11/1364  ساعت 10 صبح

خلاصه ای از زندگینامه سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

                              خلاصه ای از زندگینامه  

              سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

شهید حاج عبدالحسین آقایی در سال 1336 در اهواز به دنیا آمده از همان آغاز کودکی و نوجوانی در دبستان و دبیرستان استعداد فراوان خود را نشان داد . علاقه وافر او به مطالعه دروس در نهایت خود بود . در سال 1355 در رشته فیزیک دانشگاه شهید چمران اهواز قبول و تا بعد از پیروزی انقلاب اسلام مشغول به تحصیل در این رشته شد و همراه با کسب علم ودانش رابطةخود را با انقلاب مستحکم کرده و همدوش دانشجویان مسلمان و ملت ایران جهت محو سلطه  جنایتکاران  و مزدوران شاه تلاش میکرد. 

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بالا بودن معدل تحصیلی توانست به دانشگاه نفت آبادان انتقالی بگیرد اما با آغاز انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاهها همچنان ارتباطش  با مسائل مختلف دانشگاهی و دانشجویان مسلمان حفظ کرد در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلی به اهواز آمد و با حضور در جبهه جنگ به کمک انقلاب شتافت.

وی سرانجام در سال 64 و در عملیّات غرورآفرین والفجر هشت،

 همزمان با فارغ‌التحصیلی دررشته مهندسی نفت، از دانشگاه جبهه نیز فارغ‌التحصیل شد و به دیدار حق نائل آمد

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور    

هیئت عزاداری سیدالشهدا(ع) مسجد ابالفضل را یک تنه با زحمات شبانه روزی به بهترین وجه اداره میکرد و با پای برهنه به عشق مولایش حسین (ع) به دنبال هیئت رهسپار می شد . صدای دعای کمیل های عاشقانه اش هنوز در گوش جان طنین انداز است . علیرغم مشکلات خانوادگی فراوانی که داشت از هر گونه کمکی به دوستان مسجد و محله دریغ نمی کرد. در مدرسه و دبیرستان جزء ممتازترین ها بود و از این حیث هم به بچه ها یاری می رساند در جبهه جنگ از نظرشجاعت و پاکیزگی زبانزد خاص و عام بود .

امکان نداشت به هنگام نماز در سجده های طولانی و عارفانه اش صدای هق هق گریه اش را متوجه نشوی .در عین نشاط و شادابی ظاهری همیشه دلی غمگین داشت .

چهره زیبا و دوست داشتنی اش هیچگاه از یادهایمان محو نمی شود .

 او که در اخلاق پاکیزگی و شجاعت از ممتازترین ها بود سرانجام در عملیات غرور آفرین

والفجر هشت در حالی که به هنگام شهادت دست راستش گره شده مانده بود و ندای

الله اکبر سر می داد به موج خون نشست .

آری او بسیجی همیشه تنهای مسجد ابالفضل(ع) کیان

شهید سرافراز اسفندیار کیانپور بود . 

 

ادامه مطلب ...

سردار شهیدحاج عبدالحسین آقایی

 سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی  

نام پدر: حاج حسین   

تاریخ تولد: ۱۳۳۶  

تاریخ شهادت :۲۸/۱۱/۱۳۶۴  

محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو  

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) 

           مسجد ابوالفضل (علیه السلام)

سالگرد شهادت پاسدار شهید رستم میناوی زاده

سالگرد شهادت پاسدار شهید رستم میناوی زاده را به ذکر صلوات گرامی میداریم.  

شهید رستم میناوی زاده 

نام پدر : فرمان   

تاریخ تولد: ۱۳۴۳  

تاریخ شهادت:۲۷/۱۱/۱۳۶۴   

محل شهادت  :منطقه عملیاتی فاو

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد ابوالفضل(ع)

22بهمن یوم الله

 

 

راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن، مظهر اقتدار ملی است؛ نشان‌دهنده‌ی عزم عمومی ملت ایران است؛ مظهر همان چیزی است که هر دشمنی را در هر حد و اندازه‌ای از اقتدار نظامی و توانایی‌های تبلیغاتی و سیاسی، مرعوب می‌کند.

(مقام معظم رهبری)

شهید علیرضا سراج

 ۲۲ بهمن سالگرد شهادت شهید علیرضا سراج را گرامی میداریم.

 

شهید علیرضا سراج از رزمندگان گردان کربلای لشکر حضرت ولی عصر(عج) خوزستان بود که در عنفوان جوانی و در سنی بسیار کم در جبهه های حق علیه باطل مجروح و دچار ضایعه نخاعی گردید و بیش از دو دهه یعنی دقیقا تا صبح روز شنبه 22 بهمن ماه سال ۱۳۹۰ عاشقانه درد و رنج های جانبازی را که به مثابه موهبتی از سوی خالق خویش قلمداد می کرد، به جان خرید.
    اما به رسم همیشگی روزگار که زمین هیچ گاه جایگاه و محل قرار روح های پاک نبوده، روح آسمانی علیرضا سراج نیز در سن 45 سالگی به معراج رفت و تجلی آیه «عند ربهم یرزقون» شد. 

  

امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)- مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

مردم، و شکر نعمتی بزرگ در طول تاریخ

مردم، و شکر نعمتی بزرگ در طول تاریخ 

 

فجر

دهه فجر بحق از ایام الله می باشد خداوند در قرآن به جناب موسی بن عمران علی نبینا و آله و علیه السلام می فرماید:

« و  ذکّرهم بأیام الله » (1) یعنی مردم را به روزهای خدا متذکر کن تا از یادشان نرود آن روزهایی را که خداوند از دست فرعون آنها را نجات داد، ‌همان فرعونی که فرزندان آنها را ذبح می نمود و زنانشان را زنده نگاه می داشت و خود آنان را نیز تحت شکنجه ای سخت قرار می داد (2).

پس بنا بر این هر روزی که خدا در آن بر ملتی منت نهد و آن ملت را از ظلم طاغوت و چنبره آن نجات دهد از ایام ویژه الهی خواهد بود، گرچه همه روزها از آن خداست لکن آن روزی که خداوند در آن بر مۆمنین نصرتش را نازل می فرماید روز دیگری خواهد بود!

حال کمی باید بر اساس همین قاعده و از جهت شکرگزاری برخی از نعماتِ خداوند که به واسطه این دهه و این انقلاب و فداکاری های در پی آن به این ملت ارزانی داشته، تفکر کنیم. باز توجه داشته باشیم که آیه معروف قرآن که در مورد شکرگزاری می باشد یعنی: «و لئن شکرتم لأزیدنکم و لئن کفرتم إن عذابی لشدید » (3) در مورد انقلاب موسی علیه السلام می باشد و خطاب به بنی اسرائیل است که قدر نجات از فرعون را بدانید و اگر کفران کنید، بدانید که عذاب سخت خدا در پیش است! 

ادامه مطلب ...

جدول | مرور سریع بیانات در در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
* موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     * جملات طلایی بیانات
     * پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     * واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
     * جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش

در سالروز بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه)  

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌
 خوشامد عرض میکنیم به شما برادران عزیز و فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران؛ و این روز شریف را، این خاطره‌ى بزرگ را به شما تبریک عرض میکنیم، و تجلیل میکنیم از آن کسانى که این حادثه‌ى نوزدهم بهمن را در ظرف خود که بسیار حسّاس و مهم بود آفریدند. از گزارش فرمانده محترم(۱) تشکّر میکنیم؛ از سرود پر مغز و پر معنایى هم که اجرا کردند، صمیمانه تشکّر میکنیم.
 بعضى از حوادث از آنچه در بادى امر ملاحظه میشود و دیده میشود، بزرگ‌تر است. گاهى یک حادثه‌اى ابعادى پیدا میکند، گستره‌اى پیدا میکند که حتّى خود پدیدآورندگان آن حادثه هم انتظار آن را ندارند. در قرآن کریم میفرماید: یُعجِبُ الزُّرّاع؛(۲) در تصویر یاران پیامبر اکرم و مؤمنان صدر اسلام و مجاهدان بزرگ، صفاتى را ذکر میکند؛ آنها را تشبیه میکند به گیاهى که سر از خاک برمیدارد، بتدریج استحکام پیدا میکند و جورى رشد و نمو میکند که خود زارعان - کسانى که خودشان بذر این گیاه را ریختند - به اعجاب وادار میشوند. حادثه‌ى نوزدهم بهمن از این قبیل بود. آن روز کمتر ابعاد این حادثه به نظر میرسید؛ بتدریج ابعاد آن آشکار شد. در یک ابعاد وسیع‌تر، آن روز خود اصل انقلاب هم همین‌جور بود. آن روزى که امام بزرگوار نهضت را در سال ۴۱ شروع کردند، این گستره‌ى عظیم، این محصول شگفت‌آور به ذهن کسى نمیرسید، امّا اتّفاق افتاد؛ البتّه عللى دارد که چطور میشود یک حادثه‌اى برکت پیدا میکند - که جاى بحث آن اینجا نیست - به‌هرحال حادثه‌ى نوزدهم بهمن یک حادثه‌ى پربرکتى بود. یکى از چیزهایى که در تحلیل این حادثه و آثار این حادثه مورد غفلت قرار گرفته است، 

 
ادامه مطلب ...

یادواره سردار رشید اسلام شهید موسی اسکندری از دریچه دوربین

یادواره سردار شهید موسی اسکندری صبح روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسولین کشوری و استانی ، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور شهر اهواز در سالن اجتماعات امام خامنه ای (مد ظله العالی) اهواز برگزار گردید.اجتماعات امام خامنه ای (مد ظله العالی) اهواز برگزار گردید. 

  

 

ادامه تصاویر یادواره را در ادامه مطلب ببینید. 

ادامه مطلب ...

امامی که دل از همه ربود

امام عسگری

امامی که دل از همه ربود 

یازدهمین امام شیعیان، پدر کسی است که برچیننده‌ی ظلم از عالم و برپاکننده‌ی حکومت عدل خواهد بود. این نکته در کنار رفتاری که تمام ائمه علیهم السلام در مبارزه و ناسازگاری با حکومت‌های ظالم داشته‌اند، موجب گردید امام عسکری علیه السلام در دوران کوتاه امامت خویش (6 سال) ، تحت فشار فراوان از جانب حکومت عباسی باشد. البته به علت جایگاه بس رفیعی که امام در بین مردم و حتی بزرگان حکومتی داشت،[1] حاکمان سعی می‌کردند تا می‌توانند در ظاهر با ایشان رفتاری همراه با احترام داشته باشند.[2] با این حال کوچاندن اجباری امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام از مدینه به سامرا ، که مرکز حکومت عباسی بود، یکی از راه‌های مهم فشار بر ایشان به شمار می‌آید. عباسیان قصد داشتند با این کار تمام حرکات و رفت و آمدهای امام را زیر نظر داشته، مانع فعالیت‌های ایشان گردند. به علاوه امام موظف بود تا هر هفته روزهای دوشنبه و پنج شنبه به دربار حاکم برود.[3]  این کار هرچند ظاهراً «تعیین وقت ویژه برای ابن الرضا[4] جهت دیدار با حاکم جهان اسلام» بود، اما در واقع راهی برای کنترل بیشتر تحرکات آن حضرت به شمار می‌رفت.[5]  

ادامه مطلب ...

«دکلمه علی فانی»


غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد
از شما دور شدن زار شدن هم دارد
 
هر که از چشم بیفتاد محلش ندهند
عبد آلوده شدن خار شدن هم دارد

عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمت
چشم بیمار شده تار شدن هم دارد
                                دانلــــــود»

توصیه رهبر معظم به جوانان...

توصیه رهبر معظم به جوانان... 

مکن است ترک گناهی که عادت شده، در اول کار، مقداری مشکل به نظر برسد، اما باید عواقب خطرناک دنیوی و اخروی آن را مد نظر داشته باشید و بدانید که با ارتکاب گناه، خودتان را در دنیا و آخرت به هلاکت و بدبختی خواهید انداخت.

و لذا با عزم و اراده ‏ای جدی و با توکل به خداوند متعال و استعانت از درگاه رحمت او، چنین گناهانی را ترک کرده و از دیدن و شنیدن صحنه ها و مطالب مفسده ‏انگیز و معاشرت با دوستان ناباب هم خودداری کنید.
مداومت در خواندن قرآن، شرکت در مجالس وعظ و خطابه، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تلاش و جدیت در تحصیل و کسب علوم و معارف، ورزش مستمر، اشتغال به کار مفید و هنرهای سودمندی چون خطاطی، نقاشی، صنعت و…, غافل نبودن از یاد مرگ و روز قیامت می‏تواند انسان را در این راه یاری کند.

و چنانچه ازدواج نکرده‏اید سعی کنید با ازدواجی ساده، کم خرج و سالم، دین و جسم خود را از آثار مخرب گناهان، حفظ کنید. ان شاء الله توفیقِ توبه واقعی نصیب شما شود.


حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروقـــــی

images کربلایی کاظم ساروقی کربلایی کاظم می‌گوید که: من سه چیز را رعایت می‌کردم که شاید به خاطر همین سه چیز مورد لطف خداوند  قرار گرفتم:

۱- این که هرگز لقمه حرام نخوردم،
۲- هرگز نماز شبم ترک نشد،
۳- پرداخت خمس و زکاتم را هرگز قطع نکردم.

 

ادامه مطلب و بخون ضرر نمیکنی

فقط نظر یادت نره!!!               


ادامه مطلب ...

خدایا! از اعمال نیک من چیزى نمانده متاعى دنیوى هم که ندارم

رسول خدا صلى الله علیه و آله در حالى که نشسته بودند، ناگهان لبخندى بر لبانشان نقش بست ، به طورى که دندان هایشان نمایان شد! از ایشان علت خنده را پرسیدند، فرمود:

- دو نفر از امت من مى آیند و در پیشگاه پروردگار قرار مى گیرند؛ یکى از آنان مى گوید:
خدایا! حق مرا از ایشان بگیر! خداوند متعال مى فرماید: حق برادرت را بده ! عرض مى کند:
خدایا! از اعمال نیک من چیزى نمانده متاعى دنیوى هم که ندارم . آنگاه صاحب حق مى گوید:
پروردگارا! حالا که چنین است از گناهان من بر او بار کن !
پس از آن اشک از چشمان پیامبر صلى الله علیه و آله سرازیر شد و فرمود:

آن روز، روزى است که مردم احتیاج دارند گناهانشان را کسى حمل کند. خداوند به آن کس که حقش را مى خواهد مى فرماید: چشمت را برگردان ، به سوى بهشت نگاه کن ، چه مى بینى ؟ آن وقت سرش را بلند مى کند، آنچه را که موجب شگفتى اوست - از نعمت هاى خوب مى بیند، عرض مى کند:
پروردگارا! اینها براى کیست ؟
 مى فرماید:  

ادامه مطلب مراجعه نماید.

ادامه مطلب ...

با این اوصاف؟؟نافرمانی میکنی؟!



شخصی از حضرت امام حسیــــــــــــــن علیه السلام پرسید و عرض کرد: گناهکارم ، معصیت و نافرمانی خدا می کنم ، صبر بر معصیت ندارم و نمی توانم در برابر برخی گناهان نفس امّاره ام را کنترل کنم ، مرا موعظه فرما.

 حضرت فرمود: «پنـــــــج عمل انجام ده، آن گاه هر کاری خواستی بکن:

1ـ روزی خـــــدا را نخور و هر چه می خواهی گناه و نا فرمانی خدا کنی، بکن.

از ولایت خدا بیرون رو و هر چه خواستی گناه کن.

3ـ در جایی گناه کن که خدا تو را نبیند.  

به هنگام مرگ نگذار حضرت عزرائیل جانت را بگیرد و هر چه خواستی گناه کن.

وقتی مالک دوزخ تو را به آتش می اندازد، داخل آتش نرو بگو من نمی روم ، آن وقت هر گناهی خواستی انجام ده»      

چنان غافلی که گویا صد ها خدا داری

 چنان غافلی که گویا صد ها خدا داری   

بنده : خدایا ! سه رکعت زیاد است . 

 خدا :بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است بنده : خدایا ! خسته ام نمی توانم .

خدا : بنده ی من ، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان .

بنده : خدایا ! خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم .

خدا : بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان .

  

خدا : بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان .
بنده : خدایا ! امروز خیلی خسته ام ! آیا راه دیگری ندارد ؟
خدا : بنده من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله . 

 

(ادامه مطلب فراموش نشه)   

 

ادامه مطلب ...

امام خمینی: پسرم! آنچه در درجه اول به تو وصیت می کنم آن است که...

 امام خمینی در 27 آبان 1365 در خصوص «اهمیت نماز در ترقیات روحی انسان» نامه‌ای به حاج احمد آقا مرقوم فرمودند و در آن به جایگاه عبادت در تعالی انسان ها پرداختند.

به گزارش جماران، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

وصیتی است از پدری پیر که عمری را با بطالت و جهالت گذرانده، و اکنون به سوی سرای جاوید می‌رود با دست خالی از حسنات و نامه‌ای سیاه از سیّئات، با امید به مغفرت الله - و رجاء به عفوالله است - به فرزندی جوان که در کشاکش با مشکلات دهر، و مختار در انتخاب صراط مستقیم الهی - که خداوند به لطف بی‌کران خود هدایتش فرماید - یا خدای ناخواسته انتخاب راه دیگر - که خداوند به رحمت خود از لغزش‌ها محفوظش فرماید.
فرزندم! کتابی را که به تو هدیه می‌کنم شمّه ایست از صلوة عارفین و سلوک معنوی اهل سلوک؛ هر چند قلم مثل منی عاجز است از بیان این سفرنامه. و اعتراف می‌کنم که آنچه نوشته‌ام از حدّ الفاظ و عباراتی چند بیرون نیست، و خود تاکنون به بارقه‌ای از این شمّه دست نیافتم.
پسرم! آنچه در این معراج است غایة القصوای آمال اهل معرفت است که دست ما از آن کوتاه است (عنقا شکار کس نشود دام بازگیر) لکن از عنایات خداوند رحمان نباید مأیوس شویم که او - جلّ و علا - دستگیر ضعفا و معین فقراء است. 

ادامه مطلب ...

فیلم/ خمینی ای امام...

دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر مبارک باددهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

خاطره رهبر انقلاب از روزهای بازگشت امام (ره)

خاطره رهبر انقلاب از روزهای بازگشت امام (ره) 

 

یکى از خاطرات خیلى جالب من، آن شب اوّلى است که امام وارد تهران شدند؛ یعنى روز دوازدهم بهمن - شب سیزدهم - شاید اطّلاع داشته باشید و لابد شنیده‌اید که امام، وقتى آمدند، به بهشت زهرا رفتند و سخنرانى کردند، بعد با هلى‌کوپتر بلند شدند و رفتند.
تا چند ساعت کسى خبر نداشت که امام کجا هستند! علّت هم این بود که هلى‌کوپتر، امام را در جایى که خلوت باشد برده بود؛ چون اگر مى‌خواسشت جایى بنشیند که جمعیت باشد، مردم مى‌ریختند و اصلاً اجازه نمى‌دادند که امام، یک جا بروند و استراحت کنند. مى‌خواستند دور امام را بگیرند.
من در مدرسه رفاه بودم که مرکز عملیاتِ مربوط به استقبال از امام بود - همین دبستان دخترانه رفاه که در خیابان ایران است که شاید شما آشنا باشید و بدانید - آن‌جا در یک قسمت، کارهایى را که من عهده‌دار بودم، انجام مى‌گرفت؛ دو، سه تا اتاق بود. ما یک روزنامه روزانه منتشر مى‌کردیم. در همان روزهاى انتظار امام، سه، چهار شماره روزنامه منتشر کردیم. عدّه‌اى آن‌جا بودیم که کارهاى مربوط به خودمان را انجام مى‌دادیم. 

ادامه مطلب ...

پاسخی برای یک پرسش

این روزها و همزمان با آغاز دهه‌ی فجر، شاید یک سۆال مهم بیشتر از قبل به ذهن نسل سومی‌ها و چهارمی‌ها بیاید و آن این است که چرا نسل قبلیِ ما  انقلاب کرده است.

امام خمینی و دهه فجر

این پرسش البته بسیار مهم است و حتماً پاسخ‌های فلسفی و اجتماعی و دینی و سیاسی متنوعی هم دارد اما من می‌خواهم خوانندگان را به دو نکته‌ی جدی متوجه کنم:

نکته‌ی اول خاستگاه این پرسش است؛ منظورم از خاستگاه آن دغدغه‌ای است که باعث می‌شود در ذهن نسل سومی‌ها و چهارمی‌ها این پرسش شکل بگیرد. به نظر من خاستگاه این پرسش در بسیاری از موارد، تصورات ذهنی‌ای نادرست از وضعیت قبل و بعد از انقلاب است. تصور این که قبل از انقلاب همه‌چیز به‌سامان و درست بود، آزادی‌های متنوع سیاسی و اخلاقی در اوج بود، دموکراسی در بالاترین حد خود جریان داشت، اقتصاد در بهترین وضع، استقرار یافته بود، همه پول‌دار بودند، ایران در سطح دنیا اقتدار داشت و بعد از انقلاب همه‌چیز نابسامان شد، خفقان اتفاق افتاد، همه فقیر شدند، دیکتاتوری اقتدارگرای دینی پیش آمد و خلاصه از این حرف‌های کوچه‌بازاری و توی تاکسی و مانند آن. این تصور یکسره غلط است و باید اصلاح شود.

در نگاه حضرت امام(ره) ارزش اصلی این است که انسان زیر پرچم خدا نفس بکشد، زندگی کند و پیش برود حتی اگر در سخت‌ترین شرایط باشد و هیچ رفاهی با این ارزش بزرگ، برابری نمی‌کند چون دعوای اصلی شیطان با انسان هم همین است.  
ادامه مطلب ...

این آقا پدر من است

 این آقا پدر من است 

 

این روزها که دفتر خاطرات دوران دفاع مقدس را ورق می‌زنیم، به روایت‌هایی می‌رسیم که خواندن و شنیدن آن راهی از محبت و احترام در جنگ را نشان می‌دهد؛ روایتی از حضور پدر و پسر در جبهه و احترامی که نوجوان بسیجی کم سن و سال به پدرش قائل است.

«علی‌اکبر مختاریان» از کادرهای اعزامی استان همدان به تیپ 27 است که سال 61 در دشت عباس حضور داشت، آنچه که از یک پدر و پسر رزمنده مشاهده کرده است را روایت می‌کند:

                                                               ***

عراقی‌ها پاتک سنگینی را شروع کرده بودند و بچه‌های ما به خوبی مقاومت می‌کردند؛ از نیروهای همدان حاج آقا صفری، ئیل‌گلی، ارژنگی، علی‌رضا شهبازی و چند نفر دیگر شهید شده یا مجروح شده بودند. درگیری بچه‌های تیپ 27 در دشت عباس همچنان ادامه داشت؛ اما ما مأموریت داشتیم تا مجروحان را به عقب انتقال دهیم.

در حین انتقال مجروحان به عقب متوجه یک بسیجی کم سن و سال شدم که به سختی مجروح شده بود و توان راه رفتن نداشت؛ او را به کول گرفتم و نفس‌نفس‌زنان مقداری عقب آوردم.

خسته شده بودم؛ خواستم در بقیه راه یک بسیجی میانه‌سال که همراه‌مان بود، آن نوجوان مجروح را به دوش بکشد و به عقب منتقل کند؛ اما هر چه اصرار کردم، پسرک مجروح زیر بار نرفت تا آن آقا او را حمل کند؛ پرسیدم: عزیز من، چرا مخالفت می‌کنی؟ بگذار کمی هم این برادر شما را به عقب بیاورد تا من هم نفسی تازه کنم او زیر بار نمی‌رفت.

گفتم: پسر خوب، اگر من خسته شوم دیگر نمی‌توانم تو را هم با خودم ببرم اگر هم اینجا بمانی عراقی‌ها می‌آیند تو را یا اسیر می‌کنند یا شهید، چرا مقاومت می‌کنی؟

دیدم او سرش را پایین انداخت و هیچ نگفت. حساس شدم و علتش را پرسیدم. گفت: آخر این آقا پدر من است؛ من اگر اینجا بمانم و به دست دشمن کشته یا اسیر بشوم بهتر است تا نسبت به پدرم چنین جسارتی بکنم.

حرفی برای گفتن نداشتم، پیشانی‌اش را بوسیدم و با کمک دیگر بچه‌ها به عقب انتقالش دادم.

هرگز ننوشت آن چه برازنده‌ی توست

تاریخ که تا همیشه شرمنده توست

سالگرد تدفین شهدای گمنام در علی بن مهزیار برگزار می‌شود

سالگرد تدفین شهدای گمنام در علی بن مهزیار برگزار می‌شود.
  

حجت‌الاسلام والمسلمین فائز فائزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز در گفت‌وگو ایکنا ، از برگزاری ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام جوار مرقد علی بن مهزیار اهواز خبر داد.

وی با بیان اینکه این مراسم پنجشنبه، 10 بهمن و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، گفت: خانواده شهدا، جانبازان و مردم اهواز حضور فعالی در این مراسم خواهند داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین پیام مهرانیان، خطیب این مراسم خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف اهواز گفت: مراسم دعای کمیل بن زیاد با مداحی رضا نبوی، در آستان علی بن مهزیار اهوازی برگزار می‌شود. خاطره‌گویی عبدالرضا حاجتی نیز حسن ختام ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام حرم علی بن مهزیار اهواز است.

عکسهای تبادل شهدا در مرز شلمچه

 

 عکسهای تبادل شهدا در مرز شلمچه  

 عکس/ تبادل شهدا در مرز شلمچه  

بازگشت ۲۶ شهید تفحص شده به خاک میهن اسلامی

ادامه مطلب ...

به امید ظهورش

مهدی جان!
ما اشتباه کرده ایم که به انتظار نشسته ایم!

باید به انتظار بایستیم!  

فرزند دو ماهه شهید مدافع حرم روی تابوت پدر

فرزند دو ماهه شهید مدافع حرم روی تابوت پدر

مراسم تشییع پیکر شهید اکبر شهریاری مدافع حرم حضرت زینب (س) صبح امروز پنجشنبه در کیانشهر تهران برگزار شد.  

 

 

انتشار اولین تصاویر از سرکرده داعش

 اولین تصاویراز "أبوبکر البغدادی" رهبر گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام"‌ موسوم به "داعش" منتشر شد. تاکنون هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

 

من و خدا

در ساحل زندگی قدم میزدم  

 

همه جا دو جای پا دیدم ٬ 

جای پای من و خدا  

به سخت ترین لحظه ها که رسیدم  

 فقط یک جای پا دیدم.  

  

گفتم خدایا مرا در سخت ترین لحظه ها رها کردی ؟ 

 

گفت:تورا در سخت ترین لحظه ها به دوش کشیدم...