مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

سـالـروز شـهـادت شـهـیـد حـسـیـن عـلم الـهـدی

زنـدگـیـنـامـه

سردار خیبر شهید حاج محمد ابراهیم همتسال 1337 سید حسین در خانواده ای معتقد و با ایمان در اهواز به دنیا آمد و از همان ابتدا تربیت مذهبی او با مبارزات سیاسی توام گشت. کودکی 8-7 ساله بود که صوت خوش قرآن او تحسین همگان را برانگیخت.در 11 سالگی مسئولیت تدریس قرآن به همسالانش را در مسجد محل به عهده گرفت. او با انتخاب آیاتی از قرآن که بیشتر در مورد جهاد فی سبیل اله بود, شوری دیگر به جلسات می بخشید.

سید حسین در دوران رژیم پهلوی به فعالیتهای سیاسی, نظامی و اغوگری طاغوتیان تلاش می کرد. او همیشه در اقداماتی راه اندازی راهپیمایی ها, ترور مزدوران رژیم و تخریب و نابودی مراکز فساد پیش قدم بود و با تشکیل گروه موحدین به مبارزات خود انسجام و نظم بیشتری بخشید.در سال 1356 وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد ودر رشته تاریخ ادامه تحصیل داد. او در طی دوران دانشجویی در کنار مبارزاتش به مطالعه عمیق و موضوعی نهج البلاغه پرداخت. در  روز بازگشت امام امت به وطن, حسین از معدود افرادی بود  که حفاظت مسلحانه از ایشان را بر عهده داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب هر جا خلالی احساس می کرد, فورا خود را برای خدمت به اسلام و میهن اسلامی اش آماده می نمود. با شروع جنگ تحمیلی  به اهواز بازگشت ودر تجهیز سازماندهی نیروها نقش فعالی ایفا نمود و همزمان به تهیه برنامه جنگهای پیامبر در رادیو اهواز پرداخت.  

 

 

عـمـلـیات نـصـر (معروف به هویزه)

در ۱۵ دی ۱۳۵۹ رئیس جمهور بنی صدر حمله دیگری (عملیات نصر) را برای آزاد سازی خرمشهر در منطقه هویزه سامان می‌دهد در این عملیات از جمعی از نیروهای سپاه سوسنگرد و هویزه خواسته می‌شود که از دو محور به عنوان نیروی پیاده تانک‌های ارتش را همراهی کنند حسین به عنوان فرمانده سپاه هویزه از محور (جنوب هویزه) چند کیلومتر پیشاپیش تانک‌ها حرکت می‌کنند در ابتدا حسین و یارانش (سپاه پاسداران هویزه و جمعی از دانشجویان پیرو خط امام) موفق عمل می‌کنند به طوری که در مدت ۵ ساعت از شروع عملیات ۲۰ کیلومتر از اراضی اشغالی را آزاد و چند هزار عراقی را اسیر می‌کنند.ازسوی فرماندهی ارتش به نیروهای زرهی دستور عقب نشینی داده می‌شود به دلیل نابسامانی اوضاع این دستور به بعضی از واحدها از جمله حسین علم الهدی و ۶۰ تن از یارانش با وجود داشتن بی سیم ابلاغ نمی‌شود و آنها بی خبر از عقب نشینی تانک‌ها در دام نظامیان عراقی می‌افتند و پس از انهدام تعداد زیادی از تانک‌های عراقی و کشته شدن یارانش، حسین توسط گلوله سه تانک مورد اصابت قرار می‌گیرد و کشته می‌شود. در این زمان تنها ۲۲ سال سن داشت عراقی‌ها با تانک از روی اجساد کشتگان هویزه گذشتند، طوری که هیچ اثری از آنها نماند ۱۶ ماه پس از کشته شدن طی عملیات بیت‌المقدس این اراضی مجدداً بازپس گرفته شد، با تلاش گروه‌های تفحص جنازه‌ها به سختی شناسایی شدند. حسین را از قرآنی که در کنارش بود شناختند. قرآنی با امضای حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای. در حالی که می‌خواستند پیکر او را در اهواز به خاک بسپارند مادر او با منتشر کردن وصیت نامه حسین خواسته او مبنی بر دفن در محل شهادت را اعلام می‌کند. با مطلع شدن خانواده‌های هم رزمانی که همراه حسین علم الهدی کشته شده بودند آنها هم تمایل پیدا می‌کنند فرزندانشان را در کنار فرمانده خود به خاک بسپارند و این گونه گلزار شهدای هویزه بنا می‌شود.

 

(برای شادی روح تمام شهدای هویزه صلوات)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد