مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

حضرت اباالفضل (علیه السلام) نگین درخشان هستی


حضرت اباالفضل (علیه السلام) نگین درخشان هستی

عکس, تصویر, کارت پستال و والپیپر ولادت امام حسین(ع),امام سجاد(ع),حضرت ابوالفضل(ع)رسول خدا(صل الله و علیه و آله و سلم) و ابوالفضل(علیه السلام):

در یکی از منابع تاریخی نقل شده که رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) در یکی از رؤیاهای صادقه به عباس(علیه السلام) فرمود: خداوند چشمت را روشن گرداند، تو باب الحوائج هستی، از هر که خواستی شفاعت کن. [1] .

 امام علی(علیه السلام) و تمجید از عباس (علیه السلام):

امیرالمؤمنین دستهای ابوالفضل را بوسید و فرمود: «ام البنین فرزندت عباس نزد خدای تعالی منزلتی عظیم دارد و در عوض دستانش دو بال در بهشت به او عنایت می کند که در بهشت پرواز کند.« [2] .


حضرت زهرا (سلام الله علیها) و شفاعت با دستان عباس (علیه السلام):

در روایت است که: روز قیامت برپا می شود و پیامبر )ص( به علی )ع( می فرماید: به حضرت زهرا بگو برای شفاعت امت چه وسیله ای داری؟ زهرای اطهر می فرماید: »ای امیرمؤمنان! دو دست بریده پسرم عباس برای شفاعت کافی است.« [3] .


ام البنین (س):

این مادر گرامی در مورد عباس می گفت: اگر عباس دست در بدن داشت مثل پدرش علی (علیه السلام) شجاع بود و هیچ دشمنی جرأت نمی کرد به او نزدیک شود. حماسه و سردار کربلا.


امام حسین(علیه السلام) و قمر بنی هاشم (علیه السلام):

در مورد علاقه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به برادر و علمدار سپاه کربلا که از روز ولادتش در سایه حسن و حسین رشد کرد می توان به هنگام شهادت عباس نگاه کرد که امام حسین دست به کمر گرفت و فرمود الان کمرم شکست. در اخبار وارده هم آمده است: «و لما قتل العباس بان الانکسار فی وجه الحسین (علیه السلام) وقتی عباس به شهادت رسید شکستگی و چروک پوست صورت در چهره حسین ظاهر شد».« شب نهم محرم هم به عباس فرمود: «ارکب بنفسی انت یا اخی؛ سوار بر اسب شو جانم فدایت ای برادر» [4] .

امام سجاد(علیه السلام) و حضرت اباالفضل(علیه السلام):

از جمله شیخ صدوق روایتی را از حضرت سجاد سلام الله علیه نقل می کند که در شأن ابالفضل علیه السلام اظهار می دارد: «و ان للعباس عند الله تبارک و تعالی لمنزله یغبطه بها جمیع الشهداء یوم القیامه»

 حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در نزد خداوند مقام شامخی دارد که همه شهیدان در روز قیامت به آن غبطه می خورند. [5] .


[1] کرامات باب الحوائج. سید بشیر حسینی. همان. ص 42.

[2] سردار کربلا 164.

[3] کرامات همان. ص 42.

[4] تاریخ طبری، ج 6 ص 237.

[5] سردار کربلا. همان ص 5.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد