مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

10 فروردین‌ماه سالروز ولادت شهید جاویدالاثر روزبه هلیسایی از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) بود.

 روز گذشته 8 فروردین‌ماه سالروز ولادت شهید جاویدالاثر روزبه هلیسایی از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) بود

دوستانش به همین بهانه بر مزارش در بهشت آباد اهواز حاضر شدند.

شهید روزبه هلیسایی در 8 فروردین سال ۴۳ به دنیا آمد. از ۱۲ سالگی فعالیت‌های انقلابی خود را در دبیرستان با پخش اعلامیه و توزیع کتب مذهبی آغاز کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به دلیل سن کم نتوانست به جبهه‌ها اعزام شود و در پشت جبهه فعالیت داشت، تا سرانجام در سال ۶۱ به عنوان نیروی داوطلب بسیجی به جبهه اعزام شد.

روزبه هلیسایی

در دوران دفاع مقدس دو بار مجروح و به افتخار جانبازی نائل شد؛ فرمانده دسته در لشکر هفت ولی عصر(عج) و رزمنده گردان کربلا بود و در واحد اطلاعات این لشکر هم فعالیت داشت.

سید نجم ابراهیمی از دستان شهید روزبه هلیسایی در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان گفت: شهید هلیسایی سال ۶۱ فرمانده یکی از پایگاه‌های بسیج شهر اهواز بود و من به عنوان بسیجی در خدمت ایشان بودم.

وی درباره خصوصیات اخلاقی شهید هلیسایی تصریح کرد: حاج روزبه دوستی عمیقی با دوستانش داشت و با صداقت و دلسوزی مشکلات دوستان را برطرف می کرد. حاج روزبه قانون برایش مهم بود و هیشه انسان معتقدی بود. به طور مثال یک بار دسته جمعی به مشهد رفته بودیم. در راه پلیس جلوی ما را گرفت و جریمه شدیم. حاجی می‌توانست با استفاده از درجه و کارت شناسایی‌اش از آنجا بگذرد اما می‌گفت باید قانون را رعایت کنیم، جریمه هم اگر شدیم به خزانه دولت می‌رود.

روزبه هلیسایی

ابراهیمی افزود: حاجی همیشه به پسرش هم سفارش کرده بود از نام پدرش سوء استفاده نکند و مثل یک شهروند عادی باشد. می گفت بیشتر از بقیه ما باید اصول را رعایت کنیم. حاج روزبه مرد عمل بود؛ اینگونه نبود که کاری را به زیردستانش بگوید و آنها انجام دهند بلکه خودش کارها را انجام می‌داد تا آنها یاد بگیرند و انجام دهند و دیگر نیازی به گفتن او نبود. حاجی خیلی متواضع بود و مشخص بود که حاجی مال این دنیا نیست.

وی گفت: حاج روزبه همیشه در جلسات قرآن و دعای کیمل مسجد حضرت زینب(س) منطقه خشایار اهواز حاضر می‌شد و اعتقاد خاصی به ائمه(ع) و اهل بیت(ع) داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد