مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

پشت پرده لغو صدور ویزا به دستور ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، صدور هر گونه ویزا برای شهروندان ایران و چند کشور دیگر را متوقف کرد.

پشت پرده لغو صدور ویزا به دستور ترامپ

تنها شش روز از ورود "دونالد ترامپ" به کاخ سفید گذشته است که طوفان تصمیمات و فرمان های وی جهانیان را شوکه کرده است. ترامپ به سرعت در حال صدور دستوراتی برای جامه ی عمل پوشاندن به برخی از وعده های انتخاباتی خود می باشد. رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا روز گذشته با حضور در وزارت امنیت داخلی این کشور ، چند فرمان اجرایی مربوط به محدودیت‌های ورود مسلمانان به این کشور را صادر کرد.

طبق دستور جدید دونالد ترامپ تا اطلاع ثانوی صدور ویزای برای مهاجران و اتباع کشورهایی از جمله : ایران، سوریه ، سومالی ، یمن ، عراق ، لیبی و سودان ممنوع شد. وی به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا از صدور روادید برای اتباع این کشورها خودداری کند و اداره گمرک و مرزهای آمریکا نیز موظفند از ورود دارندگان روادید آمریکا که تبعه این کشورها هستند، جلوگیری کنند.

باید پذیرفت که "دونالد ترامپ" در حال عملی کردن شرم آورترین و تبعیض آمیزترین وعده های دوران مبارزات انتخاباتی خود می باشد ؛ او خواستار منع ورود مسلمانان شده و حالا در حال برداشتن اولین گام ها برای اجرای آن است.

در این میان باید توجه داشت که وی در سخنرانی های انتخاباتی خود ، وعده ی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را داده بود اما اینک ضمن لغو صدور ویزا اعلام کرده است که شاید در آینده قانونی را برای بررسی سوابق و گذشته ی اتباع کشورهای مسلمان در نظر بگیرد. از دیگر سو ؛ "شان اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید از پاسخ دقیق به برنامه ترامپ در این رابطه خودداری و تنها به این جمله بسنده کرد که ؛ "این موضوع از مسائلی است که وزرای خارجه و امنیت ملی باید پس از رأی اعتماد از کنگره ، آن را بررسی کنند و یک برنامه کاری مشترک برای بررسی دقیق ‌تر هویت افراد متقاضی ورود به این کشور را تدوین نمایند."  ادامه مطلب ...