مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

سیمای استان در ماه رمضان یک قدم به جلو

 از جمله فرصت های بسیار خوب و از غنائم مهم فرهنگی که این روزها در آن ایام قرار داریم ماه مبارک رمضان است. ماهی سراسر رحمت و برکت و مورد تاکید و توجه خداوند متعال و ائمه اطهار.

درصدا و سیما برنامه های فراوانی برای بهره گیری از این ماه بزرگ در سال های گذشته انجام شده است و بعضا منشاء خیر و برکت بوده اند و سالهاست این برنامه ها با ماه مبارک رمضان عجین شده اند گویی ماه رمضان با آن ها آغاز و به پایان می رسد.

شاید خاطره انگیزترین و موثرترین برنامه های ماه مبارک رمضان برنامه های سحر است و مناجات ها ، ادعیه خوانی و قطعه های ادبی و عرفانی که به شناسنامه سحر های رمضان تبدیل شده اند.

در دو دهه اخیر فراز و فرود جدی در محتوای برنامه سحر های ماه رمضان در شبکه استان خوزستان دیده نشده بود و این برنامه همچون دیگر بخش های سیمای استانی نسبت به شبکه های دیگر سیما خلاقیت و نوآوری و تفاوت خاصی نداشت و بعضاً به کپی برداری از شبکه های دیگر می پرداخت.

اما چند سالی است که آرام آرام کلیشه های سحر های رمضان در سیما خوزستان در حال زدوده شدن است و حال می توانیم با قاطعیت بگوییم برنامه های سحرمان ویژه است.

 

دکور زیبا و دقت و تفکر در فضاسازی ها، ظاهر و ادبیات گفتاری مجری ؛ همه و همه قاب تصویر را برایمان دلنشین تر از سال های گذشته نموده است.

دعوت از مداحان آیینی و اجرای زنده آنها که به عنوان یک اتفاق منحصر به فرد در این برنامه مورد توجه است فضای معنوی و عرفانی آن را تقویت نموده است.

جای بسی تشکر و قدردانی دارد از دست اندرکارن صدا و سیما استان خوزستان که برای سلیقه مخاطب دراین روزهای ارزشمند جایگاه قائل شده اند و مخاطب شاهد یک برنامه فاخر با اجرای مجری متین،شاخص و ارزشی است و از اینکه قرآن ، دعا و مناجات خوانی سحر با چاشنی هنر و ادبیات آیینی تلفیق گشته،مخاطب سعی می کند وقت بیشتری را به تماشای این اثر بگذارد.

البته اشاره به چند نکته هم خالی از لطف نیست ، باشد که روز به روز و سال به سال شاهد تقویت اینگونه برنامه های ارزشمند باشیم؛ اینکه هنوز گزارشات تهیه شده از سطح مساجد و شهرستان ها کیفیت لازم را ندارد و یا اینکه با وجود این همه ظرفیت در استان ما چرا لااقل برای برخی از شب ها دعای سحر را با نوای دلنشین ذاکرین خوزستانی نمی شنویم؟ 

انشا الله این رویکرد ارزشمند سیمای خوزستان در برنامه های آتی آن نیز مد نظر قرار گیرد و در سیمای "استانی" که با مسائل و مشکلات گوناگون دست به گریبان است شاهد این نباشیم که مخاطب مجبور باشد تا وقت خود را پای برنامه های کم محتوا و بدون اولویت همچون مراسمات محلی و یا فیلم های سینمایی تکراری شبکه های پایتخت و غیره بگذارد . و مدیران فرهنگی استان از تجربه ارزشمند برنامه سحر ماه رمضان شبکه خوزستان در اعتماد به فعالین و هنرمندان توانمند استان که تاکنون ظرفیت و توان آنها برای ورود به حوزه های مختلف جدی گرفته نشده بود استفاده نمایند. و در ماهی که بندگان به سوی خدا قدم بر می دارند ما شاهد برداشتن قدم بزرگی رو به جلو در استان خود باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد