مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

متاسفانه شفاعت شامل شما نمیشه!

گناه نکنخیلی از افراد هستن که انواع و اقسام گناهان رو انجام میدن و در عین حال امید دارن که با رفتن به مجلس امام حسین و گریه گردن برای امام حسین(ع)،یه جورایی از زیر بار مجازات و مکافات عمل نجات پیدا کنن و به شفاعت امام حسین(ع) برسن. اما جالب اینه که سخت در اشتباهن.شاید تا حالا افرادی رو دیده باشید و. سراغ داشته باشید که توی مجلس سینه زنی امام حسین میرن اما بعدش از انواع و اقسام گناهان،ابایی ندارن. حالا بریم سراغ سرنوشت این افراد که آیا شفاعت امام حسین(ع) شامل حالشون میشه و از زیر بار عذاب و جهنم نجات پیدا میکنن یا نه؟؟انسانها وقتیکه می میرن و وارد برزخ میشن به پنج دسته تقسیم میشن(حالا بررسی کنید بینم شما جزء کدوم دسته هستید.):

دسته اول: اولیاء خاص خداوند که شامل انبیاء الهی و چهارده معصوم(ع) میشه که اینها در برزخ یک ضرب وارد بهشت میشن و شکی در اون نیست.

دسته دوم: مومنانی هستن که ایمانشون با عملشون مطابقت داشته و اگر دم از دین میزدن عمل و زبان و قلبشون همه با هم مطابقت داشته.که شامل علماء و بزرگان دین و صالحان و ابرار هستند، این افراد هم یک ضرب وارد بهشت میشن.

دسته سوم: مومنانی هستن که ایمانشون با عملشون مطابقت نداشته! یعنی هم نماز میخوندن و هم عبادت میکردن و... اما در عین حال گاهی وقتها غیبت هم میکردن،گاهی وقتها دروغ هم میگفتن و ...  . این افراد در برزخ به هیچ وجه ،مشمول شفاعت نمیشن و وارد جهنم برزخی میشن.

دسته چهارم: کفار و مشرکین و منافقان و... هستند که این افراد هم تکلیفشون کاملا مشخصه و بدون هیچ بحثی وارد جهنم میشن.

دسته پنجم: بچه ها و کودکانی هستن (از مسلمانان و غیر مسلمانان) که در سنین کم ،دار دنیا رو وداع گفتن و مردن!! و یا افرادی هستن که در دنیا دیوانه و مجنون بودن و بعلت عدم داشتن عقل تکلیف از اونها ساقط بوده.!!

این افراد چون توان تشخیص کامل حق از باطل و توان انجام تحقیق برای درک دین رو نداشتن در برزخ باقی خواهند موند تا خداوند تبارک و تعالی بعدا تکلیف اونها رو مشخص کنه.


هرچند از رحمت الهی بعید نیست که اونها رو وارد بهشت کنه.


حالا بریم سراغ اصل ماجرا مون:

فکر کنم الان فهمیده باشید که جزء کدوم دسته هستید. ان شاء الله که جزء دسته دوم هستید.


به هر حال افرادی که در مقدمه ی این پست در مورد اونها صحبت کردم و گفتم اینها کسایی هستند که به مجلس عزا و سینه زنی اباعبدالله(ع) میرن اما از اون طرف هم انواع و اقسام گناهان رو انجام میدن و امید دارن که به شفاعت امام حسین هم برسن و مجازات نشن ، جزء دسته سوم هستند.

یعنی مومنانی که ایمانشون با اعمالشون مطابقت نداره. یعنی این افراد به خدا و پیامبر و امام حسین و ... ایمان دارن اما بر خلاف خواست اونها عمل میکنن.


این افراد در برزخ وارد جهنم میشن. اصلا باید خدمتتون عرض کنم که در برزخ شفاعت وجود نداره. ائمه اطهار(ع) به اذن خدا در برزخ همه کاره هستن اما در برزخ شفاعت وجود نداره و شفاعت مخصوص قیامته.


نتیجه اینکه این افراد در برزخ به جهنم میرن و بخاطر گناهانی که توی دنیا انجام دادن مجازات میشن.


در آخرت هم اگه بار گناهانشون کم شده باشه و از بین رفته باشه به بهشت میرن وگرنه باید دوباره به جهنم برن.

اونایی که (از این مومنان دسته سوم) که قراره در برزخ به بهشت برن که هیچ اما اونایی که قراره به جهنم برن به شرطی که نمازخون بوده باشن و نمازشون رو هم سبک نشمرده باشن،مشمول شفاعت میشن.

چون روایتی داریم از امام صادق(ع) که میفرمایند: « به شفاعت ما نمیرسد کسیکه نماز را سبک بشمارد.»

پس نتیجه اینکه اگه اون مومن گناهکار حتی اگه نمازخون هم بوده باشه ولی نماز رو سر سری میگرفته،به شفاعت اهل بیت(ع) نمیرسه.


والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا هوشمند - خادم ایثارگران دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 00:10 http://www.shohadaisaarnezamyian.blogsky.com

« ارزش‌های دینی در گڧتار شهدا (1- حرکت برای خدا 2- توبه 3- دینداری 4- عشق به امام حسین ع5- روحیه

شهادت طلبی 6- دشمن ستیزی 7- تبعیت از رهبری 8-


پاسداری از انقلاب»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد