مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تصاویر شهید جنت مکان چهارم فروردین در دیدار از جانبازان بیمارستان بوستان اهواز

تصاویر حاج حبیب جنت مکان، بیست و سه روز قبل ازشهادت در عصر روز چهارم فروردین، با گردان امیرالمومنین (ع) در عیادت ازجانبازان اعصاب و روان بیمارستان بوستان اهواز

تصاویر حاج حبیب جنت مکان، بیست و سه روز قبل ازشهادت در عصر روز چهارم فروردین، با گردان امیرالمومنین (ع)  در عیادت  ازجانبازان اعصاب و روان بیمارستان بوستان اهواز

ادامه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید 

ادامه مطلب ...

پاسخ رهبر انقلاب به ۱۱ پرسش درباره مسئله هسته‌ای

به مناسبت بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مسئله هسته‌ای در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به یازده پرسش درباره مسئله‌ی هسته‌ای با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در چندماه اخیر پاسخ می‌دهد.
 پرسش‌ها
۱چرا رهبر انقلاب با انجام «مذاکرات هسته‌ای» موافقت کرده‌اند؟
۲رهبر انقلاب موافق «توافق هسته‌ای» هستند یا مخالف آن؟
۳نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای ایران چیست؟
۴علت نگرانی رهبر انقلاب نسبت به مذاکره با آمریکا چیست و چرا به آن خوشبین نیستند؟
۵آیا ایران با آمریکا بر سر موضوعات غیرهسته‌ای هم مذاکره می‌کند؟
۶سرانجام تحریم‌ها در توافق هسته‌ای چگونه باید باشد؟
۷ضرورت حفظ و صنعتی‌کردن فناوری هسته‌ای‌چیست؟
۸حدود و شیوه نظارتها بر فعالیتهای هسته‌ای ایران باید چگونه باشد؟
۹موضع رهبر انقلاب درباره مذاکرات لوزان چیست؟
۱۰آیا جزئیّات مذاکرات هسته‌ای تحت نظر رهبری است؟
۱۱دولت با منتقدین هسته‌ای چگونه باید رفتار کند؟
 در ادامه مطلب پاسخ های رهبر انقلاب را ببینید
ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران‌

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۱)
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ی برادران و خواهران عزیز؛ یکایک حاضران محترم بخصوص به خانواده‌های شهدای عزیزمان و امیدوارم که ان‌شاءالله دستاورد بزرگ و ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای متمادی همواره تاج افتخاری بر سر این مجموعه‌ی مؤمن و صبور و زحمتکش بوده باشد. روز ارتش را هم تبریک عرض میکنم به همه‌ی حضّار محترم و به همه‌ی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خانواده‌های محترمشان؛ و از اجتماع امروز شما در اینجا هم قدردانی و تشکّر میکنم؛ همچنین از این سرود خوبی که هم شعر آن و هم اجرای آن متفاوت بود و بسیار خوب بود، تشکّر میکنم.
 بدون شک یکی از برجسته‌ترین و مفیدترین اقدامات و ابتکارات امام بزرگوار، اعلام «روز ارتش» بود.(۲) اگر یک نگاهی بکنیم به انگیزه‌هایی که آن روز در سطح کشور و نسبت به همه‌ی زوایای کشور در ذهن دشمنان ایران و انقلاب وجود داشت، میفهمیم که اعلان یک روز به عنوان روز ارتش کار بزرگی بود، کار مفیدی بود، کار ضروری و لازمی بود. بعضی از شما جوانها یادتان نیست آن روزها را، بعضی هم اصلاً در آن ایّام در دنیا نبودید؛ انگیزه‌ی بسیار قوی و خطرناکی وجود داشت حتّی از درون خود ارتش برای نابود کردن ارتش ایران؛ تلاش میکردند؛ برای این کار، منطق و فلسفه ارائه میکردند. در داخل خود ارتش عناصری وجود داشتند که به‌عنوان ارتش مکتبی و ارتش توحیدی، میخواستند ارتش را از بین ببرند و نابود کنند؛ چنین انگیزه‌هایی وجود داشت، امام در مقابل این انگیزه‌ها ایستاد؛ امام تشخیص دادند که ارتش باید با قوّت و قدرت بماند و نقش ایفا کند و عوارضی را که توانسته بود در دوران طاغوت، ارتش را از مردم جدا بکند، بایستی زائل کرد؛ و زائل کردند. ارتش به‌عنوان یک مجموعه‌ی انقلابی و نه فقط انقلابیِ به زبان و ادّعا، بلکه انقلابیِ در عمل، در عرصه‌ها باقی ماند، در وسط میدان باقی ماند و نقش ایفا کرد. 
ادامه مطلب ...

روایات اهمیت ماه رجب

این الرجبیون؟

یکی از مخاطبان روایاتی در مورد اهمیت ماه مبارک رجب المرجب برای ما ارسال کردند. ما هم با بازطراحی روایات، این پنج طرح رو تقدیم شما می‌کنیم. اندازه طراحی شده، آ4 است. ولی با توجه به کیفیت بالا (به ویژه در فایل پی دی اف) میتونید طرح‌ها رو تا چهار برابر بزرگتر به صورت پلات و تا 10 برابر بزرگتر (2 در 3 متر) به صورت بنر چاپ کنید.  

دریافت فایل پی دی اف (PDF) روایات
حجم: 1.53 مگابایت

 

 

ادامه مطلب ...

شهید حاج حبیب جنت مکان در اهواز به خاک سپرده خواهد شد

پس از پیگیری های مکرر سرانجام خانواده شهید جنت مکان به خاک سپاری شهید در اهواز رضایت دادند.

به گزارش اهوازنیوز،خانواده شهید حبیب جنت مکان که روز ۲۷ فروردین در مبارزه با گروهک های تکفیری در نزدیکی سامرا به درجه رفیع شهادت نائل شد، با تشییع و خاکسپاری وی در اهواز موافقت کردند.

بنا به پیشنهاد دوستان شهید در گردان های مختلف خصوصا امیرالمومنین و جعفرطیار (ع) و پیگیری کمیته استقبال از شهید در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری که امروز در قرارگاه کربلا و سپس در حسینیه با حضور همسر و فرزندان شهید جنت مکان برگزار شد، سرانجام خانواده شهید به خاکسپاری وی در اهواز رضایت دادند.

به گفته اهالی حاضر در جلسه، خانواده شهید مدافع حرم که ساکن تهران هستند، صرفا به خاطر دوستان حاج حبیب و با این قول که مزار این شهید والامقام را فراموش نکنند و بدون زیارت نماند، از تشییع پیکر مطهر شهید در تهران صرفنظر کرده و اجازه هم آغوشی وی را با خاک اهواز دادند.

هنوز زمان مراسم خاکسپاری مشخص و اعلام نشده است.

شهید حبیب جنت مکان،مدافع حرم اهل بیت

۱۳۹۴۰۱۲۸۱۵۵۸۵۰۸۴۱۵۱۱۴۲۳۴روز گذشته مورخ ۲۷/۰۱/۹۴شهید حبیب جنت مکان، رزمنده اهوازی گردان جعفر طیار (س)، در سامرا به شهادت رسید.

 شهید حبیب جنت مکان، رزمنده اهوازی گردان جعفر طیار (س) در دوران جنگ تحمیلی، دیروز در سامرا به شهادت رسید.

مراسم تشییع شهید حبیب جنت مکان در کرج برگزار می شود و مراسم تدفین این شهید در امام‌زاده طاهرکرج صورت می‌گیرد.

حبیب جنت مکان را در عراق به نام ابوالمکارم می شناختند. این شهید از جانبازان دفاع مقدس بوده که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به عراق رفته بود و در درگیری با تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

 در ادامه مطلب تصاویر این شهید بزرگوار ببینید.

 

ادامه مطلب ...

“حاج حبیب جنت مکان” به قافله شهدای سرافراز مدافع حرم پیوست+عکس

سردار سرافراز "حاج حبیب جنت مکان " فرزند غیور و دلاوری از اهواز ولایتمدار خطه کربلای ایران ،رزمنده دلاور گردان های امیرالمومنین ع و جعفر طیار ع در ۸ سال دفاع مقدس در مسیر جهاد و مبارزه با گروهک های تکفیری و ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی ،آل سعود و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار جان خویش را در طبق اخلاص نهاد و تقدیم خط سرخ ولایت کرد و ثابت نمود که مردم خوزستان همیشه پا در رکاب ولایت و پاسدار اسلام و مذهب مترقی تشیع هستند.

خوزستان کانون جوشان ایثار و شهادت و دژ مستحکم مدافعان راستین ولایت است.خوزستان پایتخت مقاومت ایران اسلامی است.امروز و در راه پاسداری از آرمان های سترگ نهضت کربلا و اهداف سید و سالار شهیدان مردم ولایتمدار خوزستان لاله معطری از بوستان انقلاب را تقدیم عرصه دفاع از اسلام نمودند.پرنده سبک بالی از اهواز همیشه قهرمان در سپهر شهادت عروج کرد.آری پس از سردار شهید جبار دریساوی (فرید حمیدی) ،سردار حمید تقوی ،سیدمهدی موسوی ،سواری و شهید حسن حزباوی اینک سردار سرافراز "حاج حبیب جنت مکان " فرزند غیور و دلاوری از اهواز ولایتمدار خطه کربلای ایران ،رزمنده دلاور گردان های امیرالمومنین ع و جعفر طیار ع در ۸ سال دفاع مقدس در مسیر جهاد و مبارزه با گروهک های تکفیری و ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی ،آل سعود و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار جان خویش را در طبق اخلاص نهاد و تقدیم خط سرخ ولایت کرد و ثابت نمود که مردم خوزستان همیشه پا در رکاب ولایت و پاسدار اسلام و مذهب مترقی تشیع هستند.

پیام تبریک و تسلیت  

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت مدافع راستین حرم و حریم اهل بیت (ع) ،مجاهد سرافراز اسلام و دلداده ولایت ،جانباز انقلاب ،سردار "حاج حبیب جنت مکان” را به محضر مقام معظم رهبری ،ملت مسلمان ایران ،مردم اهواز خطه خونرنگ ایثار و شهادت ،خانواده معظم شهید و همرزمان ایشان در گردان های امیرالمومنین ع و جعفر طیارع تبریک و تسلیت میگوییم.

پیام حضرت امام خمینی و اعلام روز ارتش

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

۲۶ فروردین ۵۸ / ۱۷ جمادی‌الاولی ۹۹ ملت شریف و مبارز ایران ـ وفقهم اللّه‌ تعالی

با اهدای سلام و سپاس از مجاهدات خستگی ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانۀ پیروزی رساندید و دست خیانتگران داخلی و خارجی را با خواست خدای بزرگ قطع کردید، لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:

۱ـ روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

۲ـ ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماًبشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.

۳ـ افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامی می‌شود و نظام را از هم می‌پاشد. سربازان و درجه‌داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه رؤسای فوق موظفند با ارتش به طور محبت و برادری رفتار نمایندو از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامی باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود. 

ادامه مطلب ...

روایت کارمند سازمان ملل از یک جانباز شیمیایی

تحلیل از خانواده جانبازان شیمیاییروایت کارمند سازمان ملل از یک جانباز شیمیایی

گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در ایران گفت: من از زمان حضورم در ایران اطلاعات زیادی درباره تاثیر سلاح های شیمیایی روی قربانیانش به دست آورده ام.

به گزارش دفاع پرس، عصر دوشنبه ۲۴ فروردین،تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان قهرمانانی از هشت سال جنگ تحمیلی بود. جانبازان شیمیایی و همسران آنها، مدیران موزه صلح، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری،حبیب احمدزاده و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، کمال تبریزی، افشین پورضیایی و ... در مراسم تقدیر از همسران شهدا و جانبازان شیمیایی و رونمایی از ترجمه ژاپنی «سفر به روایت سرفه ها» نوشته حمید حسام و نیز نسخه انگلیسی و فارسی کتاب «سفر به جزیره سوخته» نوشته هدایت الله بهبودی حاضر شدند.
صدای سرفه جانبازان شیمیایی و گریه همسران شهیددر این مراسم که به صدای سرفه جانبازان شیمیایی و گریه همسران شهید مزین شده بود و با اجرای پرویز پرستویی انجام می شد، از خانواده شهید جهانشاه صادقی تجلیل شد و دختر این شهید لوح تقدیری از توسط کمال تبریزی دریافت کرد.

ادامه مطلب ...

پیکر 61 شهید دفاع مقدس وارد خاک ایران می‌شود

پیکر 61 شهید دفاع مقدس وارد خاک ایران می‌شود 

همزمان با 25 فروردین‌ماه جاری، پیکر 61 شهید دفاع مقدس مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک‌های دشمن بعثی در سال‌های 67 در مناطق فاو و زبیدات وارد خاک کشورمان می‌شود.

وی زمان دقیق تشییع و تدفین شهدا در سطح کشور را پس از اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهدا اعلام کرد و افزود: به دنبال تلاش‌های اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین در طول دو هفته اخیر پیکرهای طیبه 61 شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف شده‌ است.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این شهدا سپس برای برگزاری مراسم ویژه، مهمان مردم شهرستان ماهشهر خواهند بود.

پیام تبریک مقام معظم رهبری به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان

پیام تبریک به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان

در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های جام جهانی آمریکا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کسب مقام قهرمانی جام جهانی را به کشتی‌گیران و دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران تبریک میگویم و از اینکه فرزندانمان توانستند بار دیگر در عرصه بین المللی برای این ملت شریف افتخار آفرینی کنند خدا را شکر میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۲۴ فروردین

جدول | مرور سریع بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
آنچه در ادامه می‌آید «مرور سریع» بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
* موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     * جملات طلایی بیانات
     * پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     * واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
     * جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29416/13940120-madahan-4.jpg

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام

در آستانه‌ی سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) (۱)
در حسینیه امام خمینی


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
والحمد لله ربّ العالمین والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها عدد ما احاط به علمک.
تبریک عرض میکنم این میلاد مسعود را به همه‌ی عاشقان ولایت، عاشقان نبوّت، عاشقان خاندان پیغمبر، دلباختگان فضیلت حقیقی. به شما عزیزان خوشامد عرض میکنم؛ یکایک شما دارای ارج و مقامی هستید که اشاره خواهم کرد و عرض خواهم کرد. قبل از شروع عرایضم یاد مرحوم آقای آهی (رحمة‌الله علیه) مدّاح متعهّد و پایبند و خیرخواه و پرتلاش را گرامی میدارم. (۲)
بنده مرحوم آهی را از سالهای اوایل دهه‌ی ۴۰ می‌شناسم. در مشهد یک جمعی از مداحان اهل‌بیت آمده بودند و ایشان فعّال بود؛ البتّه آشنایی‌ای پیدا نکردیم امّا من ایشان را شناختم و دیدم؛ سالهای متمادی ایشان را از دور می‌شناختیم؛ بعد هم از نزدیک خدمت ایشان رسیده بودیم. خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند، به‌معنای حقیقی کلمه، پابند و متعهّد و علاقه‌مند و بخصوص نسبت به جامعه‌ی مدّاح دارای احساس تعهّد و مسئولیّت بود. و هر سال ما ایشان را در اینجا زیارت میکردیم. رحمت خدا بر او باد؛ خدا ایشان را بیامرزد؛ خدا ما را هم بیامرزد! 
ادامه مطلب ...

خاطرات رهبر انقلاب از شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

خاطرات رهبر انقلاب از شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره این شهید بزرگوار را منتشر می‌کند.
http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif او را از اوایل پیروزی انقلاب می‌شناختم
من تقریباً از اوّلین روزهای پیروزی انقلاب این شهید را شناختم. از اصفهان پیش ما می‌آمد، گزارش می‌داد و کمک می‌خواست؛ از آن وقت ما با ایشان آشنا شدیم. او سپس به کردستان رفت و بعد هم در دوران جنگ تحمیلی فعّالیت کرد؛ بعد از جنگ هم که معلوم است. این‌که شما می‌بینید یک ملت، بزرگش، کوچکش، زن و مردش، جوانش، پیرش، امروزیش، دیروزیش، برای ابراز احترام به پیکر این شهید، یک اجتماع عظیم را به وجود می‌آورند - که جزو تشییعهای کم نظیر در دوران انقلاب بود - به‌خاطر همین اخلاص و همین صفاست. خدای متعال دلها را متوجّه می‌کند. ما این را لازم داریم و الحمدلله امروز هم افرادِ این‌گونه داریم.
بیانات در دیدار فرماندهان ارتش - ۱۳۷۸/۱/۲۵
ادامه مطلب ...

زندگی نامه شهید امیر سپهبد علی صیادشیرازی

زندگی نامه شهید امیر سپهبد علی صیادشیرازی 

سینه ستبر تاریخ مالامال از خاطرات حیات و ممات مردان مردی است که روحشان فراتر از زمان و عرصه فراخ زمین تنگ‏تر از قلب سرشار از عشقشان بوده است. عشق به یگانه هستی‏بخش که اشتیاق لقائش آرام از جسم و جان آن‏ها گرفته و سر سودایی‏شان را همواره بر آستان داشته‏ است. 

شهادت هنر مردان خداست

امیر کم‏نظیر ارتش اسلام سپهبد علی صیادشیرازی یکی از این پر و بال‏سوختگان وصال نور است که لباس زیبای شهادت زیبنده قامتش و کمترین مزد اخلاص، فداکاری و ایثار و پروانگی اوست. سردار سرافراز جبهه توحید و بسیجی آشنای جبهه‏های افتخار و شرف و نور، این سربردار هم بیدار و جهادگر عرصه‏های پیکار و شیر بیشه شجاعت و ایثار و عاشق بی‏قرار و اسوه اخلاص و استقامت با صدق و صفا، پس از عمری جهاد خالصانه و جانبازی در خطوط مقدم دفاع از اسلام و ولایت ، با پیکر خونین و چهره رنگین و مخضوب به دیار معشوق شتافت و شهید شاهد جوار قربضرت حق گردید و اجر و پاداش آن همه اخلاص و ایثار را در همین دنیای فانی نیز گرفت.

تجلیل و گرامیداشت تمام برجستگان ملت و تقدیر امت اسلام در تشییع با شکوه و کم‏نظیر این سرباز فداکار اسلام گواه این مدعا است.او عاشق دلسوخته‏ای بود که در گستره خونین جبهه‏های نبرد از کوه‏های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت‏های تفتیده خوزستان به جهاد و نماز و نیایش می‏پرداخت و در جهاد اکبرش اوج بندگی خویش را به نمایش می‏گذاشت. او صدف خود را شکسته بود تا دُرّ ناب وجودش با ذوبیقت اسلام و ولایت ظهور یابد. ادوار زندگی سرشار از خدمتش، به حق نمونه‏ای مجسم در خدمتگزاری بر این طریق بود و برای نیل به مقصود دمی آرام نداشت.

ادامه مطلب ...

سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

گاهی رنج و زحمت نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست .

(مقام معظم رهبری - 76.02.17)

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده سید شهیدان اهل قلم؛

نباید بگذارید کارهای ایشان زمین بماند...

 شهید آوینی در کلام رهبر انقلاب    

حضرت آیت الله خامنه ای دو هفته پس از شهادت سیدمرتضی آوینی در اردیبهشت سال 72 در دیدار با خانواده این شهید فرمودند: یک مساله این است، آن کاری را که ایشان کرده‌اند و حاضر و آماده است، چگونه از آن بهره‌برداری بشود. یک مساله هم این است که کار ادامه پیدا کند. آن روز که ما از این آقایان خواهش می‌کردیم و من اصرار می‌کردم که این 'روایت فتح' ادامه پیدا کند، درست نمی‌دانستم چگونه ادامه پیدا کند.
رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت های شهید 'سیدمرتضی آوینی' فرمودند: کارهایی که ایشان داشتند نباید زمین بماند. این کارها، کارهای باارزشی بود. معلوم می‌شود ظرفیت خیلی بالایی داشتند که این‌قدر کار و این ‌همه را به ‌خوبی انجام می‌دادند. مخصوصا این 'روایت فتح' چیز خیلی مهمی است. 

ادامه مطلب ...

۲۰فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم

 
سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینیزندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است
و گردش خون در رگها شیرین است اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر. 
 
 ۲۰فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی را با ذکر صلوات گرامی میداریم

درس هایی برای عبادت از دو بانوی سعادت

حضرت فاطمه

درس هایی برای عبادت از دو بانوی سعادت 

 

مریم عذراء الگوی عابدان دوران های گذشته

قرآن کریم آیات زیبایی در شأن مریم سلام الله علیها دارد. مادرش، کودکی که در رحم داشت را برای خدا "نذر" کرده بود و گمان می‌کرد که پسر باشد؛ اما وقتی دید دختر است و بعد از آنکه به حیرت و تعجب فرورفت، او را "مریم" نامید و مریم و ذریه اش را از شیطان به خدا پناه داد. خدا نیز مریم را به خوبی قبول کرد و به لطف و کید الهی، زکریا کفیل او شد: «فَتَقَبَّلَها رَبُّها بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَ أَنْبَتَها نَباتاً حَسَناً وَ کَفَّلَها زَکَرِیَّا» (1)
قرآن کریم به زیبایی به ما می‌آموزد که بین عبادت و رزق رابطه وجود دارد. می‌فرماید: هرگاه زکریا بر مریم بر محراب وارد می‌شد نزد او رزقی را می‌دید: «کُلَّما دَخَلَ عَلَیْها زَکَرِیَّا الْمِحْرابَ وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً قالَ یا مَرْیَمُ أَنَّى لَکِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ بِغَیْرِ حِساب»‏(1)
بنابراین نماز و عبادت اگر درست انجام شود روزی را زیاد می‌کند و الطاف الهی را به انسان می‌رساند، اما نه از راهی که مردم معمولا به آن عادت کرده‌اند؛ بلکه برای خدا همواره راهی نو هست که می‌تواند بندگانش را از آن راه روزی برساند. 

ادامه مطلب ...

فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌

فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائیه‌، نه‌...
فکه‌ فقط‌ فکه‌ است‌! با قتلگاه‌ و کانال هایش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هایش‌.
فکه‌ قربانگه‌ اسماعیل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ مکه‌.
فکه‌ را سینه‌ای‌ است‌ به‌ وسعت‌ میدان های‌ مین‌ِ گسترده‌ بر خاک‌.
فکه‌ را دلی‌ است‌ به‌ پهنای‌ سیم های‌ خاردار خفته‌ در دشت‌. 

ادامه مطلب ...

روایت ایران و امریکا از لوزان (pdf)

یکی از کارکردهای تابلو‌اعلانات در مسجد یا جاهای دیگر، اطلاع رسانی به موقع وقایع مهم سیاسی است. حالا شاید داغ ترین موضوع سیاسی در داخل کشور، موضوع مذاکرات هسته‌ای و اتفاقی است که شب گذشته (13 فروردین 1394) در لوزان سوئیس افتاد. نصب جزئیات این اتفاق در تابلواعلانات مسجد، می‌تواند پویایی تابلو را بیشتر کرده و به افزایش بصیرت سیاسی مسجدیان کمک کند. در ادامه مطلب سه فایل پی دی اف قرار گرفته. یکی  متن کامل خلاصه تفاهمی است که وزارت امور خارجه در اختیار رسانه‌ها قرار داد. دیگری متن کامل جزئیات تاسف بار توافقی است که وزارت امور خارجه امریکا در سایت خود منتشر کرده و آخرین فایل، مقایسه ای است بین این دو. پیشنهاد ما اینه که با ماژیک فسفری بخش‌هایی از متن (مثل تیترها) برجسته بشه.

تفاهم لوزان از زبان تیم ایرانی 

حجم: 59.7 کیلوبایت

(یکی از منابع)

توافق لوزان از زبان امریکایی ها 

حجم: 73.2 کیلوبایت

(یکی از منابع)

تفاوت‌‌های بیانیه ایران و امریکا 

حجم: 75.9 کیلوبایت

(یکی ازمنابع

 

دل نوشته ای به مولا ، امام زمان (عج)

Image result for ‫دل نوشته ای به مولا ، امام زمان (عج)‬‎

 

آقا جان ، مولا جان ، ای سید من ، جمعه ها که می شود بعد از نماز صبح به خدا التماس می کنمکه امروز و این جمعه پایان این انتظار باشد ، آقا جان نه آنکه بیندیشی که از انتظار آمدنت خسته شده باشم ، نه مولا جان انتظار کشیدن برای آمدن شما شیرین تر از آناست که خستگی در آن راهی یابد ، اما شیرینی دیدار شما را هیچ چیز یارای مقایسه نیست .

اما ای یوسف زهرا ، غروب این جمعه ها که گذشت باز با زیارت آل یاسین باید انتظار جمعه ای دیگر را بکشم .

مولای من ای بی همتا ، بی همگان بسر شود بی تو بسر نمی شود

سلامتی و تعجیل در امر فرج  امام زمان (عج)  صلوات

اللهم عجل لولیک الفرج

وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) وارد سال ششم شد

بسم الله الرحمن الرحیم 

عزیزان خوش آمدید 

   

     وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام -پایگاه امام خمینی(ره) پنج ساله شد  

 

 

سلام دوستان

دوازده فروردین ماه سالروز ایجاد وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل علیه السلام-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کیان می باشد پنج سال از ایجاد این وبلاگ می گذرد .  

در این پنج سال تمام کوششمان این بود که مطالب را به روز و آپدیت بزاریم و مناسبتهای مختلف را به موقع داشته باشم.

در این پنج سال وبلاگ مسجد با طرح موضوعات مختلف مذهبی ،علمی ،دینی ،مراسمات مسجد و همچنین دفاع مقدس سعی کرد گامهایی هر چند کوچک در این مسیر بردارد

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) از دوستانی که در این پنج ساله با نظرات خوب خود و البته انتقاداتی که همواره ما را به سمت و سویی بهتر بردند تشکر میکند  

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) انشاالله سعی خواهد کرد با توکل بر خداوند متعال و نظرات خوب و سازنده شما در سال ششم بهتر از سال قبل عمل کند 

 وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مقامهای کسب نموده است ازجمله آنها مقام برترین وبلاگ در سپاه منطقه خوزستان و مقام اولی در وبلاگ های منطقه کوی انقلاب حوزه بسیج 5 شهری و ...ولی بزرگتر افتخار و مقام برای ما این است که توانستیم با راه اندازی این وبلاگ ، وبلاگهای دیگری در مسجد توسط عزیزان درست شود که از جمله آنها 1- وبلاگ مدافعان شیعه 2-گروه فدائیان ثارالله 3- وبلاگ مدافعان شیعه وبلاگ مراسمات مسجد  4- وبلاگ نور کربلا (برادر عزیز جناب آقای خمیسی) 5 - وبلاگ مرکز هماهنگی کانون های فرهنگی ایثارگران( برادر عزیز جناب آقای هوشمند)   و انشالله بزودی در سال جدید وبلاگهای جدیدی شروع به کار خواهند نمود.

انشالله بتوانم جزء نوکران آقا حضرت ابوالفضل(ع) و خادمین مادر سادات حضرت زهرا(س) باشیم. انشالله.

امیدواریم در راهی که پیش گرفتیم توانسته باشیم اول نظر خداوند و بعد هم نظر شما دوستان بزرگوار را جلب کرده باشم و کمی و کاستی ها را به خوبی گل رویتان ببخشید  

مجددا از تمامی دوستانی که چه با حضور و نظرات شان و چه با همکاری خود این وبلاگ را یاری دادند تشکر میکند .  

پیام وقایع یمن برای ما

یمن

پیام وقایع یمن برای ما  

در وقایع یمن برای چندمین بار ثابت شد که:

۱٫قانون اصلی دنیای امروز،قانون جنگل است ، قانونی که بر اساس آن هر کس میتواند با اجازه سلطان جنگل هر کار نامشروعی را انجام دهد و مشروعیتش را کسب نماید و هر کس بی اجازه سلطان بخواهد کار مشروعی کند ،نامشروع بودنش محرز است ولو حق مسلمش باشد

سازمان ملل و سازمان انرژی هسته ای و سایر نهادهای به اصطلاح بین المللی فقط ابزار هستند و نقششان از مترسک سر جالیز کمتر است

۲٫ با توجه به بند (۱) ملتها چاره ای ندارند جز اینکه خود را از هر جهت(علمی،فرهنگی و اقتصادی و سیاسی) قوی و قدرتمند کنند ، زیرا در قانون جنگل ،ضعیف محکوم به فنا و نابودی است ،در این فضا ،دیپلماسی و تعامل و روابط دوستانه همان معنای جنگلی خود را دارد یعنی اگر شاخ و تیزی دندان و قدرت و فراست دارید ،حرفی هم برای گفتن بر سر میز مذاکرات میماند ، ندارید ،حرفتان زدن ندارد

قابل توجه کسانی که فکر میکنند دیپلماسی لبخند بر روی چنین گرگهای درنده ای جواب میدهد ، البته دیپلماسی هم ابزار خوبیست ،اما با نقاب لبخند و با استحکام و قدرت پولادین 

ادامه مطلب ...

این روزها ، بوی فراموشی می آید

این روزها ، بوی فراموشی می آید و وضعیت زرد است

و کس نمی داند که عزت، چه بهایی داده است، که رهایی زاده است

خیلی نامــردیم راه را گم کــردیم آتش سرد شدیم از وفا طرد شدیم معدن درد شدیم

یادمان رفت که خرج تو و من گشته شهید

 

کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم ، بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم!نکند عکس آنها را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم.


جنگ عربستان و یمن عامل تقویت جریان شیعه

جنگ عربستان و یمنکشوری که پشتوانه داخلی ندارد نمی تواند بجنگد
کشوری که پادشاه خود را از دست داده و پادشاه جدید نیز با مشکلات عدیده عدم مقبولیت در دربار مواجه است چگونه می خواهد در یک جنگ تمام عیار به یک حکومت مردمی فشار وارد کند؟ این درحالی است که حکومت پادشاهی عربستان به هیچ وجه پایگاه مردمی ندارد. اما حکومت یمن با پشتوانه مردمی قدرت را در دست گرفته است. حال به دقت به این طنز فکر کنید که یک حکومت بدون پشتوانه مردمی [عربستان] بخواهد با یک حکومت مردمی [یمن] مبارزه کند. درحالی که ایران با قدرت از حکومت یمن پشتیبانی می کند.

تهدیدات داخلی عربستان
یقینا عربستان در این بازی خطرناک بیشتر از پیش دچار آسیب خواهد شد هم از نظر آبروی نظامی چرا که انقلاب و حکومتی که با پشتوانه مردم به سرانجام رسیده است به راحتی شکست نخواهد خورد. ما در آینده خواهیم دید که جوانان یمن به طور داوطلبانه در جنگ شرکت خواهند کرد همانند آنچه که در ایران و عراق و سوریه رخ داد. به همین دلیل عربستان و کشورهای دست نشانده طرفدار غرب از گزینه نظامی هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت. و هم از نظر هزینه های هنگفت ریالی جنگ و هم از نظر حیثیت سیاسی و مهمتر از همه پایگاه مردمی. چراکه وقتی یک کشور در یک نبرد نظامی شکست بخورد مخالفین داخلی اعم از شیعه و غیر شیعه جسور خواهند شد و با قدرت بیشتری بر علیه حکومت قد علم خواهند کرد. یقینا این موضوع به نفع جریان شیعه خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

«ظهور»، آغاز تاریخ بشریّت

ظهور

«ظهور»، آغاز تاریخ بشریّت 

برخی تصور می کنند ظهور با قیامت هم زمان است، بدین معنا که وقتی امام زمان (عج) ظهور کردند، بلافاصله قیامت برپا میشود. اما آنچه مسلم و قطعی است این است که ظهور امام زمان (عج) و برپایی حکومت عدل الهی، هدف اصلی خلقت آفرینش است، و خلقت جهان از ابتدا تا کنون، مقدمه ا‎‎ی برای رسیدن به این هدف است. هدف نهایى آفرینش، رسیدن به عبودیت و کمال و نزدیکى هرچه بیشتر انسان به منبع تمام کمالات یعنى خداوند متعال است. براى نیل به این آرمان بزرگ باید مقدمات و وسایل آن فراهم گردد. حکومت جهانى امام عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف در پى فراهم آوردن مقدمات تقرب به سوى خداوند و برداشتن موانع از این مسیر است، آن‌چنان که با تحقق حکومت عدل جهانى، اسباب رسیدن به کمال و عبودیت و قرب الى اللّه فراهم مى‌شود و راه براى رسیدن به هدف خلقت هموار مى‌گردد.

 

ادامه مطلب ...

کلیپ زیبای سبکبالان



مجموعه ای از تصاویر زائرین و مناطق عملیاتی جنوب کشور ، با صدای حاج صادق آهنگران و سخنرانی مقام معظم رهبری در منطقه عملیاتی شرق کارون

دانلود با حجم متوسط

 دانلود با حجم پایین


سلام به شهدا

سلام به شهدا

 

سلام به شهدا، سلام به شلمچه و سلام به فکه آمده ام تا شهدای به خون غلتیده را ببینم

نمی دانی چه دنیایی است، تا اشکهایت به تصاویر گره نخورد نمی توانی نسیم معطرشان را حس کنی کسی نیست که یا مقلب القلوب و الابصار را به همراه شهدا روی مجنون ترین خاک زمین بخواند و چشمانش روشن نشود.

نخسین روزهای بهار همنفس شدیم با عطر شهداء تا تدبیر کارهایمان درست شود و درآسمان زلالشان پرواز کنیم تا متحول شویم که این همان احسن الحال است.

مهربان ترین مادر دنیا

صحبت های حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری پیرامون
یکی از آخرین دعاهای حضرت زهرا سلام الله علیها 


 


 افرادی که امام صادق علیه السلام فرموند: می توانند حضرت زهرا را مادر صدا کنند...
همراه با مداحی بسیار زیبای کربلایی جواد مقدم

حجم : 11،74 مگابایت | فرمت Flv

لینک دانلود

مدت : 5 دقیقه و 52 ثانیه

" بابا این آقا کیه؟ "

" بسم رب الشهدا و الصدیقین "

یه نفر اومده بود مسجد و از دوستان سراغ شهید ابراهیم هادی را می گرفت.

بهش گفتم: کار شما چیه؟ بگین شاید بتونم کمکتون کنم.

گفت: هیچی! می خواهم بدونم این شهید ابراهیم هادی کی بوده؟ قبرش کجاست؟

مونده بودم چی بهش بگم...

بعد از چند لحظه سکوت گفتم: شهید ابراهیم هادی مفقود الاثره، قبر نداره... چرا سراغشو می گیری؟

با یه حزن خاص قضیه رو برام تعریف کرد:

کنار خونه ما تصویر یه شهید نصب کردند که مال شهید ابراهیم هادی هستش. من دختر کوچکی دارم که هر روز صبح از جلوی این تصویر رد میشه و میره مدرسه.

یه روز بهم گفت: بابا این آقا کیه؟

گفتم: اینا رفتند بادشمنا جنگیدن و نذاشتن دشمن به ما حمله کنه و شهید شدند.

اززمانی که این مطلب را به دخترم گفتم، هر وقت از جلوی عکس رد میشه بهش سلام می کنه.

چند شب پیش این شهید اومده به خواب دخترم بهش گفته من ابراهیم هادی ام، صاحب همون عکس که بهش سلام می کنی.

بهش گفته: دختر خانوم! تو هر وقت به من سلام می کنی من جوابی را میدم؛ چون با این سن کم، اینقدر خوب حجابت را رعایت می کنی دعات هم می کنم.

بعد از اون خواب دخترم مدام می پرسه: این شهید ابراهیم هادی کیه؟ قبرش کجاست؟

بغض گلوم را گرفته بود... حرفی برای گفتن نداشتم.

فقط گفتم: به دخترت بگو اگه می خواهی شهید هادی همیشه هوات را داشته باشه مواظب نماز و حجابت باش...

کوثر، دنیایی از اسرار را در درون دارد!

حضرت فاطمه

کوثر، دنیایی از اسرار را در درون دارد!

نوروز امسال مصادف است با سالروز ایامی که دیگر زمین و زمینیان صدای نفس های مادرانه ی فاطمه (سلام الله علیها) را نمی شنوند. چقدر تصورش سخت است چه برسد به فهمیدنش.

می خواستم فاطمیه ی امسال را کمی متفاوت تجربه کنم. برای تصور بهتر، برای فهمیدن بیشتر. فکر کردم باید به سراغ کسی رفت که دختر عزیز پیامبرمان را خوبِ خوب بشناسد. چه کسی بهتر از خدایی که کوثرش نامید؟
نگاه دوباره ای به سوره ی کوثر، شاید حال فاطمیه مان را عوض کند. اما از سوره ی کوثر سخن گفتن، کار ساده ای نیست. لحن قاطع و عبارات کوتاهش، بیش از هر چیز خبر از رازهای مگو می دهد:

  ادامه مطلب ...

مادرانه های بانوی آب و آیینه


دریای عشق است، کوه شکیبایی است، همیشه بودنش، گرم و حتی فکر نبودنش گزنده و آزار دهنده است

مادر و کودک

 کاری سخت و دشوار است مادر بودن، حقوق پایان ماه و عیدی و مرخصی و مزایا هم ندارد، از شب بیداری گرفته تا غذا و کلام را آرام آرام بر دهان گذاشتن، آغوشش همیشه باز و سنگ صبوری در دسترس است، حتی وقتی خود مریض و بیمار است، دریای عشق است، کوه شکیبایی است، همیشه بودنش، گرم و حتی فکر نبودنش گزنده و آزار دهنده است.
زن، واژه ای بزرگ است که با مادر شدن، مقدس هم می شود، شاید دنیا این همه لطافت نداشت اگر زن نبود، شاید عشق، تفسیر مناسبی نداشت اگر مادر نبود، مادر کلامی است که همه جهانیان با شنیدنش، سر تعظیم بر ابهت و عظمتش فرود می آورند، نه به خاطر قدرت و پول و مقام، حتی ترس هم عاملش نیست، به خاطر همه ی آنچه به قلم نمی آید ، اما با قلب ها احساس می شود.
تمام احساس یک مادر را فقط یک مادر درک می کند و بس، تا مادر نشدی، به دنیای عشق پا نگذاشته ای، هنوز معنای بودن و نبودن را درک نکرده ای، قدرت خدا را با دستانت لمس نکرده ای که ببینی از هیچ، همه چیز می آفریند، مادر شدن، تاج پادشاهی است که خدا بر سر یک زن می گزارد و شکرانه اش مادری کردن است. 

ادامه مطلب ...

خواهر گرامی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درگذشت

زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع و ترحیم مرحومه سیده فاطمه حسینی خامنه ای

Image result for ‫خواهر گرامی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درگذشت‬‎در پی درگذشت همشیره مکرمه حضرت آیت الله خامنه ای، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای با عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمان و مکان مراسم تشییع و ترحیم آن مرحومه را در قم و تهران اعلام کرد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
با عرض تسلیت شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، درگذشت بانو سیده فاطمه حسینی خامنه ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی متعلقه مرحوم حجت الاسلام آقای شمس اللهی را به محضر مبارک معظم له تسلیت عرض می نمایم.
به همین مناسبت فردا سوم فروردین مراسم تشییع ساعت ۱۶ از مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم به سوی حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام و مجلس ترحیم آن مرحومه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (رض) واقع در خیابان صفائیه برگزار خواهد شد. همچنین روز سه شنبه چهارم فروردین مراسم ترحیم آن مرحومه در تهران بعد از نماز مغرب و عشا از سوی رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در حسینیه امام خمینی (رض) برگزار می گردد.
محمدی گلپایگانی  
رییس دفتر مقام معظم رهبری
۲ فروردین ۱۳۹۴

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی:

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی:
رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به روش ثابت خود در حمایت از همه دولتهای گذشته تاکید کردند: از این دولت نیز حمایت می کنم، البته چک سفید امضا هم به کسی نمی دهم، بلکه با توجه به عملکردها قضاوت و عمل خواهم کرد.

در نخستین روز از سال 1394، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) و صحن های مجاور گرد آمده بودند، در سخنان مهمی به تبیین شعار امسال، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» پرداختند و با تاکید بر وظیفه‌ی دو جانبه‌ی حمایت مردم از دولت قانونی و مشروع و همچنین لزوم سعه صدر مسئولان در مقابل انتقاد های منطقی، به چهار پایه اصلی هندسه نظام اسلامی و فرصت ها و چالش های پیش روی نظام اشاره کردند و گفتند: هدف گذاری و برنامه ریزی مسئولان برای پیشرفت و رونق اقتصادی و کمک آحاد مردم به ویژه فعالان اقتصادی و رسانه ها به اقتصاد ملی، وظیفه ای بزرگ و همگانی است و امروز عرصه اقتصادی، عرصه کارزاری خاص است که نیازمند حرکتی جهادی، بر اساس بسیج توانایی‌ها و ابتکارات درونی و با استفاده از ابزار ها، شیوه ها و سیاست های خاص این کارزار است.

  

ادامه مطلب ...

پیام نوروزی رییس جمهور/ تشریح مهم ترین اهداف و برنامه های دولت در سال جدید

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/29-12-1393/IMAGE635625029615806040.jpg

متن پیام نوروزی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله و الصلاه علی رسول الله و آله و صَحبه
السلام علیک یا فاطمه یا بنت رسول الله (ص)

آغاز سال جدید را خدمت همه هم‌میهنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همه ایرانیان خارج از کشور و همه آنهایی که در کشورهای منطقه سنت نوروز را پاس می‌دارند، بویژه به محضر خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و همه آنهایی که در این ساعت شب، خدمت مردم را به کنار سفره نوروزی خانواده ترجیح داده‌اند؛ پزشکان، پرستاران، نیروهای مسلح نظامی و انتظامی، پاسداران از مرزهای این سرزمین و آنها که از استقلال و عزت کشور امروز در هر کجا پاسداری می‌کنند.


کارگران عزیز، همه نیروهای امدادی و همه آنهایی که امروز و این ساعت به خدمت هم‌میهنان عزیز خود مشغول هستند. باید از تشکر از ملت فرهیخته و بزرگ ایران شروع کنم که هر آنچه ما داریم از لطف حق است و تلاش شما مردم، حمایت شما مردم، حضور شما مردم، اگر توانستیم تورم را مهار کنیم، اگر توانستیم ار رکود خارج شویم و امروز در مسیر رونق حرکت کنیم، اگر توانستیم اتکایمان را به نفت کم کنیم، اگر صادرات غیرنفتی را افزایش دادیم، یعنی اقتصاد مقاوم، یعنی اقتصاد مقاومتی همه و همه در سایه تلاش شما تولیدگران، کارآفرینان و همه ملت بزرگ ایران است به همین دلیل چون به لطف خداوند امیدوارم و به حمایت شما مردم و به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تردیدی ندارم سالی که امروز آغازش هست، سالی است که می‌توانیم امیدهای بیشتری در زمینه شکوفایی داشته باشیم.
ادامه مطلب ...

پیام نوروزی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند.

سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها.

آغاز سال مصادف است با ایّام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ ارادت مردم ما به خاندان پیغمبر و دخت گرامی پیامبر اعظم اقتضائاتی دارد که یقیناً همه باید این اقتضائات را رعایت کنند و یقیناً رعایت خواهند کرد. امید است که این ایّام و این سال از برکات فاطمی سرشار و برخوردار باشد؛ و نام مبارک این بزرگوار و یاد ایشان تأثیرات عمیق و ماندگار خود را در زندگی مردم ما در سال ۱۳۹۴ بگذارد.
 

ادامه مطلب ...

امسالمان نیز با اسم مادر آغاز می شود

خداوندراسپاس میگوئیم چراکه امسالمان نیز با اسم مادر آغاز می شود....

آری! شهادت حضرت زهرا(س) در راه است....

مادرجان!چادرت رابتکان ، قصدتیمم دارم....

مادرجان!مگرمی شودنام شمارابرد وحرفی ازعلی نزد.... حرفی از غربت علی نزد.....همان بهترکه حرفی

نزنیم.........همان بهتر....

مادرجان!هوای ماراداشته باش تا شرمندۀ شماواولاد پاکتان نباشیم....