مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

الهام در پرواز ( شهید حاج عبدالحسین آقایی)

در رابطه با بحث اخوی، من راستشو بخوایین از زمان شروع جنگ تا زمانی که ایشون شهید شدند همه اش در اکثر عملیات ها و پدافندی ها با هم بودیم، یعنی یک چیزی حدود سال 64 بود که ما 4، 5 سال در تمامی عملیات ها، به غیر از عملیات بدر و طریق القدس که با هم نبودیم تمامی عملیاتها، پدافندی، دژ، شرهانی و... همه این ها با هم بودیم و من ایشون رو خوب می شناختم، خصوصیاتش رو می دونستم، ولی در عملیات والفجر8 ایشون یک حالت دیگه ای داشت، در همون روستای خزر که بودیم تازه دخترش متولد شده بود، خدا یک دختر بهش داده بود، (البته من مجرد بودم)،  بعد از اون شبی که می خواستیم حرکت کنیم، بریم سمت اون ساختمانها و اونجا مستقر بشیم و مشخص هم بود که یک یا دو روز دیگه شاید عملیات بشه دیدم یک غوغایی تو دلشه، گفت من می خوام بروم اهواز و یک سری بزنم،  

 مطلب ارسالی از برادرشهید حاج محمد رضا آقایی 

ادامه مطلب ...

اسوه ای گمنام ( شهید حاج عبدالحسین آقایی)

اسوه ای گمنام

ایشون همانطور که استحضار دارید فارغ التحصیل دانشگاه نفت آبادان بودند و از دانشجویان خوب آنجا محسوب می شدند. عضو انجمن اسلامی بودند، از دانشجویان نخبه و درجه اول، بورس فوق لیسانس خارج از کشورشون نهایی شده بود، و ایشون قرار بود بعد از این عملیات برگردند برای ادامه تحصیل، یعنی اگر این عملیات نبود ایشون شاید می رفتند خارج از کشور و درسشو خونده بود و فوق لیسانس گرفته بود و به مدارج خیلی خیلی بالاتری رسیده بودند در مسائل علمی، منتها ایشون این فیض رو به خودشون دادند و ترجیح دادن در این عملیات شرکت کنند و در اون عملیات هم شهید شدند.  من این مسئله رو که بیان می کنم بعدها متوجه شدم (یک خاطره ای نقل کنم)، آقای نوذری وزیر سابق نفت، ایشون عضو اصلی انجمن اسلامی بودند و مدیر کل حراست مناطق نفت خیز هم بودند که من تازه رفته بودم شرکت (نفت) سال 68 بود، وارد شرکت نفت شدم، ایشون وقتی فهمید که من اخوی شهید هستم، تعبیر خوبی رو در مورد ایشون بکار بردند؛ (حالا خودشون می گفتن، من که زیاد شناختی نداشتم راجع به مسئولیت اجرایی ایشون)  ولی آقای نوذری می گفتند: که عبدالحسین بسیار آدم توانمندی بود حتی برای تصدی وزارت نفت. ایشون بسیار اظهار لطف کردند و گفتند توانمندی ایشون در حدی بود که می توانست تصدی وزارت نفت رو بگیرد ولی خب دیگه فیضی براشون ایجاد شد که ارزشش از همه اینها بالاتر بود. 

 مطلب ارسالی از برادر شهید حاج عبدالحسین آقایی ( محمد رضا آقایی)

یادشان بخیر ( شهید اسفندیار کیانپور)

 یادشان بخیر 

شهید اسفندیارکیانپور خیلی باصفا بود و همیشه هم با من شوخی می کرد شاید به خاطر اینکه از همه بچه های اون زمون سنم کمتربود. محرم که میشد یه اسفندیار بود و یه انبار و کارهای سیم کشی و سیستم صوتی مسجد . خیلی از وسایل حتی خود انباری مسجد هنوز بوی اسفندیار رومیده شبی که خبرشهادت اسفندیار و چند تا از بچه ها رو آوردن آقای داودی و حاج عیدی وسط مسجد گریه کنان بودند یادمه شهرام آروم آروم نشست و بیصدا گریه میکرد. عجب روزگاری بود .یادشان بخیر 

 خاطره ارسالی از برادر مهدی محرابی

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور    

هیئت عزاداری سیدالشهدا(ع) مسجد ابالفضل را یک تنه با زحمات شبانه روزی به بهترین وجه اداره میکرد و با پای برهنه به عشق مولایش حسین (ع) به دنبال هیئت رهسپار می شد . صدای دعای کمیل های عاشقانه اش هنوز در گوش جان طنین انداز است . علیرغم مشکلات خانوادگی فراوانی که داشت از هر گونه کمکی به دوستان مسجد و محله دریغ نمی کرد. در مدرسه و دبیرستان جزء ممتازترین ها بود و از این حیث هم به بچه ها یاری می رساند در جبهه جنگ از نظرشجاعت و پاکیزگی زبانزد خاص و عام بود .

امکان نداشت به هنگام نماز در سجده های طولانی و عارفانه اش صدای هق هق گریه اش را متوجه نشوی .در عین نشاط و شادابی ظاهری همیشه دلی غمگین داشت .

چهره زیبا و دوست داشتنی اش هیچگاه از یادهایمان محو نمی شود .

 او که در اخلاق پاکیزگی و شجاعت از ممتازترین ها بود سرانجام در عملیات غرور آفرین والفجر هشت در حالی که به هنگام شهادت دست راستش گره شده مانده بود و ندای الله اکبر سر می داد به موج خون نشست .

آری او بسیجی همیشه تنهای مسجد ابالفضل(ع) کیان شهید سرافراز اسفندیار کیانپور بود . 

مطلب ارسالی از برادر عزیز غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید اسفندیار کیانپور

شهید اسفندیار کیانپور 

 

بیا که قافله آهنگ کربلا دارد   

هزار همسفر تشنه بلا دارد

بیا امام زمان را به چشم دل نگریم

بیا به نور وجودش ره خدا سپریم  

 شهید اسفندیار کیانپور 

نام پدر: حیدر 

تاریخ تولد:۱۳۴۴  

تاریخ شهادت:۲۸/۱۱/۱۳۶۴  

محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو

خلاصه ای از زندگینامه سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

    خلاصه ای از زندگینامه  

              سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

شهید حاج عبدالحسین آقایی در سال 1336 در اهواز به دنیا آمده از همان آغاز کودکی و نوجوانی در دبستان و دبیرستان استعداد فراوان خود را نشان داد . علاقه وافر او به مطالعه دروس در نهایت خود بود . در سال 1355 در رشته فیزیک دانشگاه شهید چمران اهواز قبول و تا بعد از پیروزی انقلاب اسلام مشغول به تحصیل در این رشته شد و همراه با کسب علم ودانش رابطةخود را با انقلاب مستحکم کرده و همدوش دانشجویان مسلمان و ملت ایران جهت محو سلطه  جنایتکاران  و مزدوران شاه تلاش میکرد. 

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بالا بودن معدل تحصیلی توانست به دانشگاه نفت آبادان انتقالی بگیرد اما با آغاز انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاهها همچنان ارتباطش  با مسائل مختلف دانشگاهی و دانشجویان مسلمان حفظ کرد در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلی به اهواز آمد و با حضور در جبهه جنگ به کمک انقلاب شتافت.

وی سرانجام در سال 64 و در عملیّات غرورآفرین والفجر هشت،

 همزمان با فارغ‌التحصیلی دررشته مهندسی نفت، از دانشگاه جبهه نیز فارغ‌التحصیل شد و به دیدار حق نائل آمد

سالگرد شهادت پاسداری شهید رستم میناوی زاده

سالگرد شهادت پاسداری شهید رستم میناوی زاده را به ذکر صلوات گرامی میداریم.  

 

 شهید رستم میناوی زاده  

نام پدر : فرمان   

تاریخ تولد: ۱۳۴۳  

تاریخ شهادت:۲۷/۱۱/۱۳۶۴   

محل شهادت  :منطقه عملیاتی فاو

 

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد ابوالفضل(ع)

تجلی صبر یک مؤمن ( علیرضا سراج)

 

سال ۶۵بود درخوابگاه دانشگاه تهران بودم که باخبر شدم برادرم محمد زخمی شده است  پس از پیگیری مطلع شدم که در یکی از بیمارستان های اصفهان بستری است همچنین خبردار شدم که علیرضا سراج نیز زخمی شده است و در بیمارستان شریعتی تهران بستری است. من از میان برادران فداکار سراج که خدماتشان در سالهای دفاع مقدس درخور ستایش است، اگرچه با همه افتخار دوستی داشتم اما بیشتر با منصور و محسن ارتباط داشتم و شناختی که از علیرضا داشتم جوانی سنگین، باوقار و کمتر اهل شوخی بود بیشتر در دنیای خودش بود و ضمن اینکه احترام همه را نگه می داشت نفوذ به عالم با صفای درون او آسان  نبود.  

 مطلب ارسالی از دکتر عبدالرزاق حسامی فر  

 

ادامه مطلب ...

تصاویر راهپیمایی 22 بهمن سال 93

 

  بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

درد و دل شهدا

درد و دل شهدا

ما خون دلها خورده ایم ، قرارمان برای نسل نوجوان و جوان این نبود!
من آنروز یک عشق داشتم؛ پیروزی یا شهادت، بعضی ها امروز هر ساعت، عاشق و معشوق آدم های غریبه می شوند و به سادگی دل می دهند و دل ربایی می کنند!
من آنروز از گل و لای و خاک سنگرها بر لباسهای ساده ام لذت می بردم و بعضی ها امروز از شلوارهای لی خاک نما و پاره پوره خارجی!
من آنروز در جبهه زیر آفتاب داغ، چفیه بر سر می انداختم تا نسوزم، بعضی ها امروز رو سری از سر انداخته اند که موی سر به نامحرم نشان داده و بسوزند ودیگران راهم بسوزانند!
من آنروز در خط مقدم برادران غریبه زیادی را می دیدم و به همه می گفتم: خدا قوت، نه خسته برادر!، بعضی ها امروز برای طرح دوستی، فقط با عجله از همه می پرسند: ASL؟
من در شب قبل از عملیات بر دستانم حنا می زدم تا در جشن پیروزی یا شهادت شرکت کنم، بعضی ها امروز بر چهره شان هفت قلم مواد آرایشی خارجی می زنند تا به نامحرم بگویند: من های کلاسم، نگاهم کنید!

ادامه مطلب ...

سومین سالگرد عروج ملکوتی جانباز بسیجی شهید علیرضا سراج را گرامی میداریم.

1326009862367093_large.jpg جانبازان،تمثال وفاداری و ایثار ، شکوه زخم و زیبایی 

 چه زیبا از قفس پرواز کردن 

 مقام عشق را احراز کردند

  شهید علیرضا سراج 

 نام پدر: عبدالرضا 

تاریخ تولد:01/06/1344  

تاریخ مجروحیت:04/10/1365 

سمت: تیر بارچی گردان کربلا 

محل جانبازی: عملیات کربلای 4- جزیره مینو

تاریخ شهادت:22/11/1390  

محل دفن: گلزار شهدا اهواز قطعه 2 شهدا ردیف 13 مزار 5

 جانباز شهید علیرضا سراج که پس از 25 سال افتخار جانبازی سرانجام در 22 بهمن سال 1390 با شهادت به سر منزل مقصود رسید.

جهت شادی شهدای دفاع مقدس و جانباز شهید علیرضا سراج صلوات

بغض

http://www.askdin.com/gallery/images/3554/1_900707.jpg

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود . . .

اکران فیلم شروع شد،

شروع فیلم سقف یک اتاق . . .

دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق . . .

سه, چهار, پنج, ...,هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق!

صدای همه در آمد . . .

اغلب حاضران سینما را ترک کردند,

ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین

و به جانباز قطع نخاع خوابیده روی تخت رسید . . .

زیر نویس :

این تنها ۸ دقیقه از زندگی این جانباز بود و شما طاقت نداشتید . . .

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى

    در روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

    بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)
 خوشامد عرض میکنم به برادران عزیز، مسئولان مشاغل بسیار حسّاس در بخش مهمّی از نیروهای مسلّح، یعنی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و پدافند. و این روز را که در واقع روز نیروی هوایی است، به همه‌ی شما، به همه‌ی کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند و به خانواده‌های شما تبریک عرض میکنم. از گروه سرود هم به‌خاطر اجرای خوبشان تشکّر میکنیم.
مسئله‌ی نوزدهم بهمن که شما هر سال این روز را گرامی میدارید، فراتر از یادآوریِ یک خاطره‌ی شیرین است؛ بله، خاطره‌ی مهمّی است، خاطره‌ی شیرینی است و جا دارد که این‌گونه خاطرات را انسان نگه دارد لکن قضیه از این فراتر است. حادثه‌ی نوزدهم بهمن، یک مضمون پرمغز و ماندگار است؛ یعنی این حادثه‌ای که اتّفاق افتاد و جوانهای نیروی هواییِ نظام پادشاهی پا شدند، آمدند با امام بیعت کردند، با آن وضوح، با آن شجاعت - که من حاضر بودم در آن مراسم؛ برخی از اینها، کارتهای شناسایی‌شان را بالای دست گرفته بودند و نشان میدادند - این یک معنایی دارد، یک مضمونی دارد، که آن مضمون را باید حفظ کرد؛ [ این‌] یک وظیفه‌ی انقلابی است. آن مضمون چیست؟ آن این است که انقلاب، یک سخن حق و پرجاذبه‌ای بود که توانست دلها را - دلهای بی‌غرض و مرض را، دلهای آگاه و روشن را - در هر نقطه‌ای از کشور که بودند به سمت خود جذب کند؛ حتّی در جایی مثل نیروی هوایی ارتش پادشاهی که نورچشمی و سوگلیِ دستگاه‌های حاکم آن روز، بلکه سوگلیِ آمریکا بود. با نیروی هواییِ ارتش، آن روز مثل یک سوگلی رفتار میشد؛ 
 
ادامه مطلب ...

کلیپ طنز انتقادی مشکل گشا (ویژه نامه گرد و خاک)

مجموعه مستقل مشکل گشا این بار با یک قسمت ویژه و یهویی با موضوع گرد و خاک کلیپ طنز انتقادی خود را تهیه نموده اند .

  

لینک دانلود

   

آلودگی هوای اهواز به بیش از ۶۰ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت خاک در اهواز بیش از ۱۰ هزار میکرو گرم بر متر مکعب است که بیش از ۶۰ برابر حد مجاز است. 

 احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه حالت عادی میزان آلایندگی هوا150 میکروگرم بر متر مکعب است، اظهار داشت: غلظت کرد وخاک امروز اهواز بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب است.

وی افزود: با این حالت دامنه دید در اهواز به زیر 300 متر کاهش پیدا کرده است و آلودگی فعلی بیش از 60 برابر حد مجاز است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان درباره نشاءگرد وخاک امروز خوزستان گفت: به احتمال زیاد منشاء این گرد و خاک داخلی است اما فعلا نمی‌توان به صورت قطعی در این باره نظر داد و برای اظهار نظر دقیق منتظر عکس‌های ماهواره‌ای هستیم.

وی درباره کاهش دید در دیگر شهرهای خوزستان بیان کرد: دامنه دید در شهرهای آبادان و ماهشهر به کمتر از 400 متر رسیده است.

توصیه های دانشگاه علوم پزشکی به مردم در مواجهه با ریزگردها

در پی بروز آلودگی هوا و افزایش میزان غلظت ریزگردها و گردوغبار در هوای شهر، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نکات ضروری و توصیه های لازم بهداشتی را به منظور کاهش آسیب های جسمی ناشی از ریزگردها به شرح زیر منتشر نمود:

- شهروندان عزیز، به علت بروز آلودگی هوا و میزان بالای غلظت آلاینده ها و ریزگردها، خواهشمندیم از تردد غیرضرور در محیط بیرون از منزل جدا" خودداری فرمایید.

- بیماران قلبی و ریوی، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند.

- افراد عادی در صورت کار ضروروی داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتما از ماسک استاندارد (ماسک Pهای دسته، مخصوص گردوغبار) استفاده نمایند. بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گردوغبار وریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسک Pهای دسته(ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشد.

- انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای آزاد و بیرون از منزل در شرایط آلودگی هوا کاملا خطرناک و ممنوع می باشد.

- در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

- با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

- در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره های خودرو،  تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.

- اگر گرد و غبار شدید شده است و دید مناسب ندارید، خودروی خود را در مکان مناسب تا ایجاد شرایط بهتر، متوقف نمائید.

خاطره رهبر انقلاب از اولین دیدار با امام (ره)

متن خاطره‌ی رهبر انقلاب اسلامی:
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بیانات در جلسه درس تفسیر قرآن کریم ۱۳۶۰/۱۱/۰۹
امام که آمده بودند ایران - سال ۵۷ - خب ما اوّل یک نظر امام را دیدیم، روزی که ایشان وارد شدند آن‌جا زیارت کردیم امام را بعد هم شب که آمدند مدرسه‌ی رفاه یک نظر دیدیم، نزدیک هم نرفتم که مبادا مزاحمشان بشویم که همه‌ی دورشان را گرفته بودند، می‌بوسیدند، من گفتم، من یک نفر حداقل اذیت نکنم امام را، نرفتم،[گفتم] بعد می‌رویم خدمت امام. فردا شبش بود ظاهراً، یا یکی دو شب بود که آن مدرسه‌ی علوی بودند، فرستادند ما را خواستند، بنده و بقیه‌ی برادرانی که عضو شورای انقلاب بودیم ماها را خواستند. من وارد اتاق شدم، سر شب بود دیدم امام نشستند پشت قرآن دارند قرآن می‌خوانند. حالا کِی است؟ دو سه روز بعد از ورود امام، آن روزهایی که شماها لابد یادتان هست در خیابان ایران و آن محوطه‌ی اطراف چه خبر بود از جمعیت و ولوله‌ی جمعیت. امام مراجعات به او شده، آمده‌اند، رفته‌اند. حالا غیر از این‌که مردم آمده‌اند مراجعه کردند، افراد خصوصی، سیاستمداران، روحانیون، - نمی‌دانم - دوستان قدیمی، افراد متفرقه آمدند خدمت امام، یکی پیشنهاد کرده، یکی پرسیده، یکی چیزی گفته، مرتب مشغول بود امام. سرشب ایشان در این همه غوغا که حالا بعدش هم باز یک عدّه‌ای بخواهند ملاقات کنند، یک عدّه‌ای کار دارند، تا آخر شب باز امام کار داشت، در همه‌ی این غوغاها بعد از نماز مغرب و عشا ایشان نشسته بودند در یک اتاق تنها انگار که در این دنیا هیچ خبری نیست قرآن را باز کرده بودند، مشغول قرآن خواندن بودند. یعنی امام یک روز هم قرآن خواندن یادشان نمی‌رفت؛ مرتب قرآن می‌خواند. ببینید این دل با قرآن آشناست که این‌جوری است.http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif 

ادامه مطلب ...

امام زمان ببخشید...

از ماموریت که برگشت خوشحال بود

پرسید:راستی فرمانده! گمراه کردن اینها چه فایده ای دارد ؟

ابلیس جواب داد:امام اینها که بیاید

 روزگار ما سیاه خواهد شد

اینها که گناه میکنند امامشان دیـــرتر می اید

با کنجکاوی پرسید این هفته پرونده ها چطور بود؟

ابلیس یک نگاه عاقل اندر سفیهی به او انداخت و گفت

مگر صدای گریه اقایشان را نمیشنوی؟

متاثر شدی؟دلت گرفت؟

شاید هم داری برای غربت اقایت گریه میکنی...

کاش حداقل یه  گناه رو ،فقط یه گناه رو،

 مردانه بخاطر اقای غریبمان کنار می گذاشتیم...

بسم الله....


 

ظهور ...

آیت الله بهجت (ره) :

مهم تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج) ،

دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور او می باشد .


خاطره سیلی خوردن یکی از محافظان رهبر انقلاب

در یکی از ملاقات های عمومی آقا، جمعیت فشرده‌ای توی حسینیه نِشسته بودن و به صحبتای ایشون گوش می‌دادن. من جلوی جمعیت، بین آقا و صف اوّل وایساده بودم.

اون روز، بین سخنرانی حضرت آقا، بارها نگاهم به پیرمرد لاغراندامی افتاد که شب‌کلاه سبزی به سر داشت و شال سبزی هم به کمرش. تا سخن‌رانی آقا تموم شد، بلند شد و خیز برداشت طرف من و بلند گفت: «میخوام دست آقا رو ببوسم» امان نداد و خواست به سمت آقا برود که راه اون رو بستم. عصبی شد و تند گفت: «اوهووووی….چیه؟! می‌خوام آقا رو از نزدیک زیارت کنم. مثل این‌که ما از یه جد هستیم» صورت پیرمرد، انگار دریا، پرتلاطم و طوفانی می‌زد. کم‌کم، داشت از کوره در می‌رفت که شنیدم آقا گفتن: «اشکال نداره، بذار سید تشریف بیاره جلو» نفهمیدم تو اون جمعیت آقا چطور متوجه پیرمرد شد. خودم رو کنار کِشیدم. پیرمرد نگاهی به من انداخت و بعد، انگار که پشت حریف قَدَری رو به خاک رسونده باشه، با عجله، راه افتاد به سمت آقا.
پشت سرش با فاصله کمی حرکت کردم. هنوز دو سه قدم برنداشته بود که پاش به پشت گلیم حسینیه گیر کرد و زمین خورد.
اومدم از زمین بلندش کنم که برگشت و جلوی آقا و جمعیت محکم کوبید توی گوشم و گفت: «به من پشت پا می زنی؟» سیلی‌اش، انگار برق ۲۲۰ ولت خشکم کرد.

توی شوک بودم که آقا رو رو به روی خودم دیدم. به خودم که اومدم، آقا دست گذاشت پشت سرم و جای سیلی پیرمرد رو روی صورتم بوسید و گفت: «سوءتفاهم شده. به خاطر جدّش، فاطمه زهرا، ببخش!» درد سیلی همون‌موقع رفع شد.

بعد سال‌ها، هنوز جای بوسه گرم آقا رو روی صورتم حس می‌کنم.»

به نقل از کتاب «حافظ هفت»

از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب جهانی موعود

انقلاب

از انقلاب اسلامی ایران تا انقلاب جهانی موعود 

در اواخر قرن بیستم که نظریه پردازان غربی مکتب لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ و نجات دهنده بشریت معرفی می کردند؛ در ایران، انقلابی در آستانه تحقق بود که تمام مناسبات و محاسبات آنها را بر هم می زد. انقلاب اسلامی ایران در دوره و زمانی پا به عرصه گذاشت که مدرنیته تمام آنچه را که داشت به مرحله عمل در آورده و بیش از پیش بشر را دچار سر درگمی کرده بود. مدرنیته با مشخصه هایی همچون اومانیسم[1]، سکولاریسم[2]، جدایی اخلاق از تار و پود عالم، و... ادعاکرده بود که سعادت و خوشبختی را برای انسان به ارمغان آورده و مسیر رشد و پیشرفت او را مسطح کرده است. در حالی که به تدریج انسان را در ابعاد مادی و معنوی در سراشیبی سقوط قرار داده و موجبات تنفر مردم از آن را فراهم می ساخت

ادامه مطلب ...

خالق«خجسته باد این پیروزی»کیست؟

روایتی خواندنی از چگونگی ساخت سرودهای انقلابی در گفت و گو با احمدعلی راغب

 
شهید مطهر»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «خجسته باد این پیروزی»، «بانگ آزادی»، «راه رجا»، «بابا خون داد»، «همشاگردی سلام»، «مدرسه ها واشده» و… این ها بخشی از سرودهایی است که احمد علی راغب آهنگسازشان بوده. 
 خالق«خجسته باد این پیروزی»

دهه فجر فرصت مناسبی است تا پای صحبت های راغب بنشینیم و از چگونگی خلق سرودهای ماندگار انقلاب و خاطرات آن زمان بشنویم. دراین مصاحبه دکترعلی راغب از خاطرات دوران انقلاب و آن زمان که با کمترین امکانات و با  وجود مشکلات فراوان آهنگ هایی جاودانه ساخته ، گفته است.

*شما یکی از پیشگامان آهنگسازی پس از انقلاب هستید.در متن اتفاقات فراوانی قرار داشته اید که بازتاب آن در آثارتان دیده می شود.بی شک پیروزی انقلاب یکی از مهمترین آنهاست ولی اگر اجازه دهید پیش از پرداختن به این موضوع گفت و گو را با فعالیتهای شما در دوران پیش از انقلاب شروع کنیم.

من سالها معلم هنر بودم و به دلیل آشنایی با موسیقی ،نوازندگی و آهنگ سازی با ارکستر ملی به سرپرستی مرحوم مفتاح که بعدا تحویل همایون خرم شد همکاری داشتم.قبل از اینکه برای ادامه تحصیل در تهران ساکن شوم،با رادیو و تلویزیون گیلان همکاری می کردم.علاوه بر آهنگ سازی بیشتر کار من در زمینه تهیه تنظیم ملودی ها و آواهای محلی ایران بود،به خاطر علاقه به فرهنگ مملکتم این ملودی ها را جمع آوری و تم های غیر اصلی را که وارد آن شده بود شناسایی می کردم.وقتی وارد تهران شدم مدیریت هنری رادیو و تلویزیون آن زمان با هوشنگ ابتهاج بود و کارم را با او ادامه دادم. 

ادامه مطلب ...

کارد به استخوان رسیده، باز هم صبر کنیم؟!

خدا

کارد به استخوان رسیده، باز هم صبر کنیم؟! 

یکی از حوادثی که خدا آن را در قرآن در پیش چشمان ما قرار داده است، جنگ بدر است. خدای متعال نه تنها در همان ایام بلکه در مواقع بعدی هم از حالات مسلمانان در آن ایام یاد کرده است و نکاتی را در یادآوری وقایع بدر آورده است که اگر با دیده عبرت به آن نگاه شود همیشگی و به عنوان قانون های الهی، درس‌آموز است که توجه ما در اینجا به نصرت الهی است.

 

وعده نصرت به فراریان پشیمان

در آن هنگامی که مسلمانان بر اثر ضعف ایمان و ترس جان از جبهه جنگ در احد گریخته بودند و سپس با ندامت به سراغ پیامبر بازگشتند، خدا در آیات خود آنان را به یاد "نصرت" خود در جنگ بدر انداخت و وعده داد که در صورت صبور بودن(پایکار ماندن) نصرتی بیش از نصرت بدر به آنان برساند.

در جنگ بدر خدا سه هزار فرشته به نصرت مسلمانان فرستاده بود و این‌ بار که دشمن با سرمستی از پیروزی اولیه خود تصمیم داشت بازگردد و به خود مدینه حمله برد، خدا وعده داد که در صورت پایداری، پنج‌هزار ملک به نصرت آنها بفرستد.

بَلى‏ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمینَ (آل عمران، 125) 

ادامه مطلب ...

مراسم چهلم شهید سید حمید تقوی در مسجد اعظم اهواز

  

 

مراسم چهلم شهید سید حمید تقوی در مسجد اعظم اهواز  

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید 

ادامه مطلب ...

سخنان دختر شهید سید حمید تقوی فر در اربعین عروج این شهید بزرگوار

فیلم/ سخنان دختر شهید سید حمید تقوی فر در اربعین عروج این شهید بزرگوار
  

دریافت فیلم

چند خاطره از سردار شهید حاج حمید تقوی

خاطره اول :

کار ستادی و پشت میز نشینی را دوست نداشت مدام در بیایان ها بود و به دنبال کارهای سخت می گشت. قبل ازجنگ که قائله خلق عرب در خوزستان شکل گرفت یکی از مسئولین مبارزه با خلق عرب شد. آن روزها خلق عرب سبب بمب گذاری و آتش زدن لوله های نفت خوزستان می شدند و همیشه به دنبال شناسایی و دستگیری عوامل ناامنی ها می گشت. کاملا با فرهنگ مردم خوزستان آشنایی داشت و توانسته بود ستون پنجم دشمن که از عوامل نفوذی صدام می شدند را بشناسد تا عوامل را روستا به روستا و شهر به شهر دستگیر کند. شب و روز خود را برای مبارزه با این ضد انقلاب ها گذاشته بود.

کمتر کسی چنین روحیه ای را تا ۳۸ سال بعد از جنگ حفظ کرده است. واقعا تا روز شهادت رفتار، اخلاق، منش شهید تقوی ذره ای تغییر نکرده بود. خیلی ها این چند ساله در رفتار و اعتقادات متزلل شدند ولی شهید تقوی مثل همان روزهای اول جنگ عاشق رهبر و امام و ولایت باقی ماند.

چند ماه قبل به دیدنم آمد. اخلاص و ساده زیستی اش عوض نشده بود. یک سالی می شد که بازنشسته شده بود. می گفت دوست ندارم از سپاه بروم.

***

ادامه مطلب ...

پیام امام خامنه ای خطاب به خانواده شهید سید حمید تقوی فر

در حاشیه دیدارهای روزانه ، چند دقیقه ای خانواده شهید سید تقوی فر به حضور رهبر انقلاب مشرف شدند .

به نقل از همسر شهید ، حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به خانواده شهید تقوی فر فرمودند :

درجه ی شهادت پدرتان کم درجه ای نیست . انشاءالله با اولیاءالله محشور می شوند و شفیع شما هم می شوند . جمعه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۳ 

سید حمید تقوی فر

  

تصاویر تشییع پیکر ۱۲۱ شهید گمنام در اهواز

 

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

آینده عربستان با پادشاه آلزایمری خود چگونه است؟

javanenghelabi-arabestan-21آینده عربستان با پادشاه آلزایمری خود چگونه است؟ 

امیر سلمان در حالی به مسند پادشاهی عربستان رسیده که با ۷۹ سال، دارای مشکلات جسمانی است به طوری که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد وی به دلیل بیماری «آلزایمر» قادر به اداره حکومت نیست.

• به گزارش پایـگاه جوان انقلابی ؛ امیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ۷۹ ساله که بامداد جمعه در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی شد، ضمن داشتن مسند ولیعهدی، از سال ۲۰۱۲ وزیر دفاع این کشور هم بود. سلمان برادر ناتنی ملک عبدالله و بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار عربستان و برادر تنی ملک فهد (شاه سابق) و نایف و سلطان (دو ولیعهد سابق ملک عبدالله) است. مادر وی «حصه بنت احمد السدیری» است.

مرگ امیر سلمان پیش از این ولیعهد سعودی و سه دوره حاکم ریاض بود و تصدی وزارت دفاع عربستان را نیز برعهده داشته است. وی از مهم‌ترین ارکان خاندان سلطنتی سعودی به شمار می‌رود و یکی از افرادی است که به آن‌ها «هفت سدیری» گفته می‌شود؛ منظور‌‌ همان فرزندان ذکور ملک عبد العزیز از همسرش «حصه» هستند.

ـ

سلمان تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه امرا و شاهزادگان در ریاض سپری کرد. در ۱۶ مارس ۱۹۵۴ هنگامی که به نیابت برادر تنی خود «نایف بن عبد العزیز» به امیری ریاض پایتخت عربستان رسید، وارد دنیای سیاست شد.

ـ

ادامه مطلب ...

ملک عبدالله پادشاه عربستان درگذشت

ملک عبدالله پادشاه عربستان درگذشت

 منابع خبری عربستان سعودی دقایقی پیش رسما از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان خبر دادند.

به گزارش رجانیوز در حالی که طی یک ماهه اخیر خبرهای ضد و نقیضی از وخیم شدن حال پادشاه عربستان و مرگ او حکایت می‌کرد؛ دقایقی پیش دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) را اعلام کرد.

گفتنی است بنا بر نقل این رسانه‌ها، «ملک سلمان» به عنوان پادشاه جدید عربستان و شاهزاده «مقرن» نیز به عنوان ولیعهد منصوب شده است

این نامه را مادر «جهاد مغنیه» بخواند

زن که باشی...

ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﯿﺴﺖ؛ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﯾﮏ ﺟﺎﯾﯽ ... ﯾﮏ ﻭﻗﺘﯽ، انار دلت میان دستانش دانه می شود وتلاطم بی قراریت به ساحل وجود مردانه اش می آساید.  ﺯﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ؛ ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﯼ،  ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ﺯﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻋﺎﺷﻖ ﻧﺒﻮﺩ، ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﯿﺴﺖ ، دوست داری  ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺒﺮﯼ، ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺪﻫﯽ و گاه مشتاق و حریص ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ بو کنی ﺷﺎﯾﺪ ﻋﻄﺮ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﺍﺵ ، ﻻﺑﻪ ﻻﯼ ظریف ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻧﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ.

مادر که باشی ...

  گاهی سخت ،گاه نرم،گاه آتش و گاه آب میشوی. شیره جانت را که به نهال جانش می ریزی و لحظه لحظه قدکشیدن و بارور شدنش را به تماشا می نشینی، دیگر گلخند لبانش را به همه دنیا نمی دهی. مادر که باشی، ﺩﻟﺘﻨﮓ ﻣﯿﺸﻮﯼ ، ﺩﻟﻮﺍﭘﺲ ﻣﯿﺸﻮﯼ، ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﯼ.

خواهر که باشی... 

  آرامه دلت ،بلندبالای قامت برادر می شود و غم نشسته بر پیشانی اش قرار از کفت می رباید ،آن وقت است که هرچه داری و نداری را کف دست میگیری و دستهایت را رو به آسمان بلند میکنی و فقط میگویی خدایا برادرم. مدام دلت شور میزند، دلواپسی های خواهرانه ات تمامی ندارد انگار.

 

ادامه مطلب ...

پیام مهم رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139311021843d276a.jpg
 
بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.
ادامه مطلب ...

کدام ذکر ویران کننده‌ی گناهان است؟

کدام ذکر ویران کننده گناهان است

آلودگی ما انسان‌ها به گناه حجابی است بین ما و خدا.

با این حال خداوند نیز مسیر توبه و انابه را برای بازگشت انسان به فطرت و تقرب به خودش باز گذارده است و به بازگشت انسان به سوی خدا و دوری از معاصی و شیطان تاکید فراوان می‌کند.

در این میان واسطه قراردادن برخی از اذکار می‌تواند ارتباط ما با خدا را تسهیل بخشیده و نظر و لطف الهی را بیشتر و سریعتر شامل حال ما کند.

امام رضا علیه السلام ذکر ساده‌ای را برای آمرزیده شدن گناهان معرفی می‌فرمایند:

«هرکس قدرت بر کاری که گناهان او را بپوشاند نداشته باشد، پس باید بر محمد و آل او بسیار درود فرستد،     زیرا صلوات گناهان را به کلی ویران می‌کند.»

سلام من رو به حضرت زهرا(س) برسون

سلام من رو به حضرت زهرا(س) برسون 


می خواست بره و بچه ها منتظرش بودن...
حس عجیبی داشت، انگار می دونست این دفعه برگشتنی نیست!
اضطراب داشت که چجوری با مادر خداحافظی کنه...
با خودش می گفت: «یعنی الان چی می خواد بگه، من که طاقت ندارم بشنوم...»
فکر می کرد الان قراره بشنوه که پسرم زود برگرد! من رو تنها نذار و زود به زود بهم زنگ بزن و...
بالاخره دلش رو زد به دریا و رفت جلو، دست مادر رو بوسید و از زیر قرآن ردش کرد...
منتظر شنیدن شد که یه دفعه مادر گفت:

«خداحافظ پسرم، سلام من رو به حضرت زهرا(س) برسون»

سرلشکر جعفری : صهیونیست‌ها منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند

(بسم الله الرحمن الرحیم)
سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار محمد علی‌الله دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند:
متن کامل پیام سرلشکر جعفری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»
مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی:
سلام علیکم
شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.
 
ادامه مطلب ...

من عاشق پیامبرم

حضرت محمد (ٌ ص)مانند اقیانوسی است که با این قطره هاقابل مقایسه نیست  

من مسلمانم وافتخارم اینست که پیامبرم خاتم پیامبران وتکمیل کننده انهاست

 من عاشق محمدم 

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم