مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

نمونه‌هایی عجیب از فداکاری‌های مادران و همسران شهدا

وقتی خبر شهادت اباالفضلش را به او دادند، ‌پرسید از حسینعلیه‌السلام چه خبر؟ وقتی خبر شهادت بقیۀ فرزندانش را به او دادند، گفت: فرزندان من و آنچه زیر آسمان است فدای حسینیم باد. حضرت ام‌البنین، همسر شهید و مادر چهار شهید، برای همیشۀ اسوۀ تمام مادران و همسرانِ عزیز از دست دادۀ در راه خدا شدند. زنی که عشق به مولایش، برتر از تمام عواطف مادری و همسری‌اش بود. روز وفات این بانوی بزرگ اسلام (13 جمادی‌الثانی) «روز تکریم مادران و همسران شهدا» نام گرفته است.

در سال‌هایی که حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس جمهور بودند، به مناسبت‌های مختلف، از میان انبوهِ نامه‌هایی که به دفترشان می‌رسید یا تلفن‌هایی که می‌شد، ایشان بعضی‌ها را پشت تریبون نمازجمعه می‌خواندند؛ حرف‌های مردم را که سرشار از نکته و معرفت بود، حرف‌هایی که روحیه‌بخش بودند و امیددهنده و مردم می‌دانستند که در آن اوضاعِ بحرانیِ کشور، دلی مهربان و سینه‌ای باز، به‌نام آیت‌الله خامنه‌ای هست که در اوج فعالیت‌های شبانه‌روزی و درگیری‌های پیچیده با انواع مشکلات، می‌توانند حرف‌هایشان را با او بزنند و او مشتاق است که آنها را بشنود.

قطعۀ فیلم زیر، دقایقی از نمازجمعۀ ۲۳/۱۲/۶۴است که در آن حضرت امام خامنه‌ای از نقش بی‌بدیل زن در انقلاب و جنگ می‌گویند و در ادامه چندین مورد از نامه‌های رسیده را که نشان دهندۀ اوج عظمت مادران و همسران شهدا است می‌خوانند.

                                                             دریافت فیلم

                                                  مشاهده طرح در اندازه اصلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد